Miben segít az Adwords? Miként kerülj a Google élére 1 nap alatt? Ma megtudod!

Az online világ egyre nagyobb teret hódít magának. Ezt tükrözi a 2015-ös reklámtorta is, ahol az Online költés 27,6%-os eredményével lesöpörte a trónról a sokáig csúcstartó Televíziót! Éppen ezért nem mehetünk el mellette szól nélkül. Ma az egyik szeletét fogjuk kivesézni, ami a Keresőmarketing (SEM) fizetett alappillére, az Adwords hirdetés. Mi ez? Miért érdemes használni? Mikor és kinek? Ez derül ki ma! Nincs is más hátra, mint… Vigyázz! Kész! DAG!

Alapjaiban az online hirdetések terén beszélhetünk weboldalt érintő hirdetési formákról, display típusú hirdetésekről, social media hirdetésekről és egyéb szponzorációról, e-dm-ről stb, de a legfontosabb formák az első három említett fajtái az online hirdetési világnak. Ha weboldalt érintő hirdetést vizsgálunk, akkor joggal beszélünk a Keresőmarketingről (SEM) aminek a lényege, hogy az adott weboldal a keresőmotorok számára látható legyen és meggyőzzük a keresőt, hogy adott kulcsszavak esetén a mi oldalunkat ajánlja fel elsőnek, mert a mienk elégíti ki legjobban a fogyasztó kérdéseit az adott témában. Ezt megtehetjük „ingyen” ha Keresőoptimalizálást használunk (SEO) míg élhetünk a fizetett hirdetési formával az Adwords hirdetéssel. Mindegyiknek van előnye, hátránya, de ma az Adwords lesz kivesézve.

Mivel a SEM egyik alkotóköve éppen ezért a célunk Adwords használatakor, hogy adott oldal/aloldal a keresőmotor első találatai közt szerepeljen. Ez nem nehéz, mivel Adwords esetében egy külön mezőbe kerül az oldal a fizetett hirdetéseknél, így az mindenképpen elöl szerepel.

Adwords in use

Ahogy azt már írtam fizetett hirdetésnek minősül, de szemben mondjuk egy televízió, vagy rádió hirdetéssel, itt nem megjelenésenként fizet a hirdető, mivel ez PPC alapú hirdetésnek számít, azaz Pay Per Click rendszer szerint fizetünk, magyarán kattintásonként, nem megjelenésenként. Jogos a kérdés, mi történik akkor, ha egy rosszakarónk, vagy versenytársunk, mint az őrült ki letépte láncát elkezd percenként 40x rákattintani a kihelyezett hirdetésünkre? Oda a világ, eljő a vég és a pénzünket lehúztuk egy silányan takarított közterületi angol mosdóban? Szerencsére nem! Ugyanis a Google-nek 3 féle algoritmusa is figyel rá, hogy ilyen fokú csalásnak ne lehessünk áldozatai. Maga a költségvetés pedig úgy működik, hogy a hirdető adja meg mennyit akar fizetni 1 látogatóért, aki rákattint a hirdetésre, illetve megadható ez napi/havi szinten is. Tudjuk, hogy mi ez, mi a célja. De mégis miért éri meg ezt használni, ha a keresőmotor figyelmének a megragadása a cél, de ugyan ezt tudja a SEO is, ami ráadásul nem fizetett hirdetés? Mert ez a keresőoptimalizálással szemben olyan, mint az Advil Ultra, vagy a mínusz 5. Egyből hat! (A DAG Ideas csapata ezúton is mély elhatárolódását szeretné kifejezni bloggerünk szóviccével szemben.) Nem kell heteket, hónapokat várni ellenben egy SEO-val, ugyanis ahogy aktiváltuk a felhasználói fiókot és elhelyeztük a hirdetést, az rögtön megjelenik. Miként működik az egész?

Azt tudjuk, hogy a keresőmotort a felhasználó kulcsszavak alkalmazásával használja. Ez állhat 1, illetve több szóból is, attól függően, hogy short, vagy long tail kifejezésről van-e szó. Ez Adwords esetében sincs másképp. A kampány megkezdésekor megadjuk a kulcsszavakat amelyekre akarjuk, hogy oldalunk felbukkanjon. Ha a felhasználó beírja az adott kulcsszót a hirdetések közt felugrik a mi oldalunk is, amelyet beállítottunk. Ha a felhasználó erre rá is kattint, akkor fizetünk a hirdetésért. Több minden beállítható, többek közt ország, nyelv, megjelenés ideje napszakra lebontva stb. ezáltal a költségek is rugalmasan alakíthatók, de erről majd részletesebben a következő részben.

Tudjuk már, hogy ez egy online hirdetési forma, fizetett hirdetés, rögtön aktiválódik és a hirdetési sávban az elsők közt hozza az oldalunkat. De egy fontos dolgot még nem vizsgáltunk meg, és ezzel zárjuk is mai gondolatmenetünket, ami nem más, mint a befogadói szituáció. Ugyanis nem mindegy, hogy a fogyasztó egy tevékenységet már végez, amit mi megszakítunk hirdetésünkkel, vagy éppen kutat valamilyen információ után és hirdetésünk esetleg még segít is neki tájékozódni. Nos, a SEM (és így a SEO és Adwords esetében is) a felhasználó által beírt kifejezésre akarunk oldalunkkal válaszolni, az oldalon lévő információk és termékek által akarunk megoldást találni a kérdésére, mindezt úgy, hogy a mi weboldalunk jelenjen meg elsőként. Ebből fakadóan mondhatjuk, hogy a fogyasztót nem zavarjuk meg tevékenységében, sőt, mi vagyunk a válasz, a tevékenységének célja, ezáltal a befogadói szituáció kedvezőnek mondható. Sok esetben vásárlásra kész állapotban érjük el a fogyasztót, ugyanis nem mindenki akar pusztán információt gyűjteni, hanem van, aki már konkrét vásárlási szándékkal érkezik a képernyő elé. Ellenben egy hátrányát meg kell említsem, ami nem más, mint a relevancia növelésének elmulasztása. SEO esetében organikus, azaz nem fizetett módon kerülünk az ajánlott találatok elejére, míg Adwords esetében fizetünk azért, hogy elöl legyünk, tehát maga az oldal a szerkezete, tartalma által nem lesz relevánsabb adott témában, pusztán a pénz az, ami miatt elöl szerepel adott kulcsszóra, és ezt a fogyasztók sokszor tudják is, és inkább választják az organikus találatok valamelyikét.

Első körben ennyit jegyezzünk meg az egészből, még a héten folytatjuk eme gondolatsort és kiegészítjük a ma tanultakat. Addig is jó okosodást mindenkinek!

Forrás: http://www.webma.hu/Keresomarketing_tudasbazis/PPC_kampanyok/A_Google_AdWords_hirdetesrol.html