Csak úgy tudsz eladni, ha kommunikálsz. Miként tedd, hogy ne váltson ki ellenállást? Ebben segít az… Kattints és megtudod!

Mindenki eladni szeretne. Ezért mindenki kommunikál. A szomszéd vállalat, a tíz országgal távolabb lévő vállalat is, mindegyik. Miről van szó? Napi szinten hirdetések ezrei árasztják el a fogyasztót. És nem csak a B2C piacra igaz ez. B2B esetében is a döntést egy felelős döntéshozó teszi meg, aki egy ember, egy individuum, csak ő jelen esetben nem pusztán saját maga, vagy kiscsaládja részére hoz felelős döntést, hanem egy egész szervezet nevében jár el. Az örökös kérdés, miként győzzük meg őt, hogy minket válasszon. A válasz pedig ne győzzük meg! Pusztán legyünk ott neki, segítsük a mindennapokban, zárjon be minket a szürkeállományába és jussunk eszébe, mikor dönt. Miként tegyük? Az Inbound marketinggel. Ömlengős felvezetés vége, lássuk a tényeket! Azaz nincs más hátra, mint… Vigyázz! Kész! DAG!

 Magát a kommunikációt sokáig úgy osztották fel, hogy ATL és BTL eszközök, majd beszélhettünk Payed, Owned, Earned média szerinti felosztásokról, de jelenleg a legújabb az Inbound és Outbound csoportosítás. Az Outbound marketing jelenti a hagyományosnak mondható „reklámozást” amikor fogjuk az üzenetet (“100 Ft a lángos”) és a fogyasztó arcába toljuk a különböző médiumokon (tv, rádió, online, sajtó…) keresztül. Ezt is lehet úgy csinálni, hogy a fogyasztó ne érezze tolakodónak és „tukmálósnak” de alapjában az Outbound eszközei a klasszikus reklámok, ahol a fogyasztót az üzenettel megszakítjuk a tevékenységében. Tehát nem szeretik annyira. Ezzel szemben az Inbound marketing úgy reklámoz, hogy nem reklámoz. Az Inbound a márkaismertség növelésére épít főként nem fizetett eszközökkel, hanem a már annyit emlegetett tartalom révén. Nem mondja ki nyíltan, hogy „Tessék tőlem venni a lángost!” (különben mindketten éhen halunk) pusztán az őt érintett iparági témákban publikál! (“Lángoskészítés otthon, 10 lépésből”) Ezáltal nem tűnik a fogyasztó szemében egy görcsösen mindenáron eladni akaró valakinek a márka, hanem társnak, partnernek fog tetszelegni a fogyasztó gondolatában, aki nem erőszakoskodik, sőt még segít is a rendelkezésére álló információk által.

Akkor amit leszögezhetünk, az Inbound nem direkt értékesít és tartalommal ér el figyelmet. Még mire képes? Az átlagos „meglett a vásárló és vége” gondolatot tovább viszi. Nem pusztán vásárlót csinál a fogyasztóból, hanem kis költői túlzással marketingessé alakítja, ugyanis az a fogyasztó aki elégedett a szolgáltatással ajánlani fogja ismerőseinek is, miután vásárolt. De az a fogyasztó, aki partnert lát a márkában mindenkinek ajánlani fogja, attól független, hogy vásárolt-e. Hogyan? Meg fogja osztani a márka tartalmát! Így pedig terjed a márka ismertsége! Mi lehet ez a tartalom? Blog, e-book, hírlevél, esettanulmány, valamilyen mobilalkalmazás, kép, videó, illetve BÁRMI, amit a fogyasztó érdekesnek, hasznosnak talál. Erre jó példa lehet a Michelin gumiabroncs gyártó cég, ami még az 1970-es évek környékén kiadta a Michelin Guide útikönyvét. Mitől működött? Elsőként, mert köthető a vállalat tevékenységéhez. Autókra gyártanak gumiabroncsot, az ember az autóval utazik. Ha már utazik, jó ha tudja merre érdemes menni, ha bajba kerül mit tegyen. Erre mind-mind választ adott a Michelin Guide könyv, mely évente frissült. Vagy ott van a Guiness sörfőzde. Itt nem a hasznosságra törekedtek, hanem inkább az érdekesség nyújtására, amikor kiadták a Guiness Rekordok Könyvét. Itt már picit elszakadtak az iparági sajátosságoktól, de mivel a fogyasztó egy jó Guiness-t kortyolgatva örömét tudta lelni a könyv olvasásában, mégsem lőttek mellé. Gondolom azért ha a görkorcsolyákról adtak volna ki könyvet, nem aratnak ekkora sikert.

1469438661_Inbound-Outbound-Marketing-Rebelute

Szóval összegezve az Inbound=megfelelő tartalom a megfelelő helyen (olyan felületen oszd meg a tartalmat, amit látogat a célcsoport) és megfelelő időben (időzíteni is tudni kell, ugyanis nem elég ha a megfelelő helyen van az adott tartalom, az is fontos, hogy szembe találkozzon a fogyasztóval).

Miként működik ez a gyakorlatban?

Először is kiválasztjuk a clcsoportunkat, próbálunk közös dolgokat találni bennük, felosztjuk őket homogén csoportokra közös jellemzők alapján. Ha ez megvolt elkezdjük a tartalmat gyártani és végigvisszük a user-t az “idegen-promoter” egyenes mentén.

  1. Idegenből Látogató

“Ha mindenki a célcsoportod, akkor senki sem.” Igaz a mondás, nem kell mindenkit látogatóvá varázsolj. Szűrd meg a fogyasztókat, hogy azok találjanak rád, akiket érdekel a téma és gondolkodásmód amit képviselsz. Hogyan tedd?

Blogolj!

Az Inbound bloggal kezd. A legjobb, legegyszerűbb módja annak hogy látogatót szerezz a blogolás. írj arról ami megoldja a gondjukat nyűgjüket és elköteleződnek hozzád.

SEO-zz!

Egy keresőmotorral fognak téged megtalálni, mint például a Google. Problémájukra keresnek megoldást, tehát legyenek jól kulcsszavazva a tartalmak, oldalra mutató releváns linkek is szép számban álljanak rendelkezésre stb. (Részletek: http://blog.dagideas.hu/2016/10/de-hat-a-google-is-azt-mondta/)

Weboldalad kialakítása!

Legyen struktúrált, áttekinthető, azokon az eszközökön is jól olvasható amiket a célcsoportod használ.

Social Media publikálás!

A sikeres Inbound a figyelemre méltó tartalmon alapszik és a közösségi média ebben segít, hogy ezt eljuttasd az emberekhez, illetve egy emberibb arcot adj a márkádnak, ugyanis itt válaszolhatsz, kérdezhetsz te is, beszélhetsz az emberekkel. Azt a felületet használd ahol a fogyasztóid zöme van

Első körben ilyen mélységig megyünk a témába, kicsit hagyjuk ülepedni a ma tanultakat és a hét második felében pedig befejezzük az Inbound-ot. Addig is Keep calm and use Inbound!

Forrás: http://www.hubspot.com/inbound-marketing