Haladunk tovább az Inbound témában, avagy megtudjuk miként konvertáljuk az idegent látogatóvá, végül márkahű vásárlóvá.

Ahogy ígértem, jön a folytatás. Témánk az Inbound marketing, pontosabban jelen gondolatmenetünkben a konkrét eszközeinek lírását és a gyakorlatban történő alkalmazását fogjuk kivesézni. Előző cikkünkben már beszéltünk kicsit az inboundról, mint fogalom és megemlítettük az legelső lépést, azaz miként csináljunk látogatót egy egyszerű user-ból. Most tovább haladunk és megnézzük miként alkothatjuk meg cégünk legfontosabb alkotóelemét, a márkahű fogyasztót! Nincs is már más hátra, mint… Vigyázz! Kész! DAG!

Miután megfogtad a látogatót a következő lépés, hogy érdeklődőt csinálj belőle azáltal, hogy az elérési adataikat begyűjtöd. Legalább az email címét meg kell tudd. A kontakt a legértékesebb fizetőeszköz az online marketingesnek. Valamit viszont fel kell ajánlani cserébe. Ez általában valamilyent tartalom szokott lenni, eBook, cikk, hírlevél, bármi, ami információval bír. Ehhez az egészhez vannak alapvető eszközök, amikkel meg kell barátkozni. Ilyen például a “Form” vagy ha minden áron le akarjuk fordítani akkor nevezhetnénk űrlapnak “kitöltő ívnek”, de inkább ne erőltessük. Mi is ez? Ez az a felugró kis adatmező rész a weboldalon ahova a felhasználó feliratkozáskor, vagy adott anyag letöltésekor beírja a nevét, email címét, esetleg a települést ahol lakik stb. Itt fontos megjegyezni, hogy legyen egyszerű, gyorsan kitölthető. Az is sokszor segít, ha előre ki van töltve mintával, hogy megkönnyítsük a felhasználó dolgát. Ezen felül érdemes még elhelyezni Call-To-Action gombokat/linkeket az oldalon. Ezek cselekvésre buzdítják az oldal látogatóit, mint például “Töltsd le! Jelentkezz most!” és társai. Persze a CTA gombokkal még nincs vége a körnek, ugyanis az elvezet egy Landing Page-re, ahol a user szembe találja magát az ajánlatunkkal. Érdemes azon a landing page-n valamelyik sarokban egy párbeszéd ablakot elhelyezni, hogy ha bármilyen kérdése lenne, legyen kihez fordulni.

Oké, ezen is túl vagyunk. Nem is volt olyan nehéz. De a munka csak most kezdődik, ugyanis pénzünk csak vásárlásból lesz (kivéve ha van egy gazdag nagybátyánk, de ettől most tekintsünk el) azaz az érdeklődőből vásárlót kell faragjunk a következő lépésben. Az Inbound marketing itt is több fronton támogat minket. Egyik ilyen a CRM rendszer, azaz a Customer Relationship Management rendszer. Ezáltal képesek vagyunk egy rendezett adatbázis fenntartására, ahol a user eléréséhez szükséges adatokat tároljuk. Miért jó ez? Mert a fogyasztót csak egy módon tudjuk úgy meggyőzni, hogy közben ne érje őt sok száz más inger. Ha konkrétan csak annak az egy fogyasztónak, azaz Kovács Pistinek, vagy Fogyasztó Ferencnek célozzuk az üzenetet. Ezt pedig miként tehetjük? Pontosan, a gondolat jó, direkt marketing segítségével! Ha a címét nem is adja meg a fogyasztó, de az email címét már nagyobb valószínűséggel, úgyhogy ettől függően dolgozhatunk rendes levéllel, aminek előnye, hogy manapság ritkábban kap a fogyasztó postaládába levelet (leszámítva a számlákat) illetve itt élhetünk a különböző vizuális eszközeinkkel, mint például egyedi borítékszín, mintázat stb. A lényeg, hogy kitűnjünk az átlagból. Ellenben ha pusztán egy email cím áll rendelkezésünkre, akkor sem kell csüggedni, ugyanis egy jól megválasztott tárgymező csodákra képes, hogy ne süllyedjen el emailünk a rengeteg levél tengerében.

eDM-electronic-direct-marketing-1

Ha ezzel is megvagyunk, már csak 1 feladatunk maradt. Nyomon követni, megnyugtatni, foglalkozni a vásárlónkkal, eloszlatni a kognitív disszonanciát. Mit is  jelent ez, hogyan csináljuk? Először is a kiinduló alapunk az lesz, hogy megvan a vásárlónk elérhetősége. Éreztessük vele, hogy foglalkozunk vele, érdekel minket a véleménye, szükségünk van a segítségére cégünk jobbá tételéhez. Sorrendben a teendőink: vásárlás után egy automatikus emailt érdemes küldeni neki, amiben megköszönjük a vásárlást, de ami még sokkal fontosabb, megnyugtatjuk, hogy jól döntött, csökkentjük a kognitív disszonanciát. Mi is az? Az a jelenség, amikor a fogyasztóban a vásárlást követően kérdések merülnek fel, nem biztos a döntése helyességében. “Tényleg megnéztem minden lehetőséget? Biztos ez volt a legjobb választás? Nem kellett volna a pirosat venni?” és társai. Ennek csökkentése érdekében az emailben biztosítsuk őt garancia vállalásról, és ha kell folyamatos segítségnyújtást, konzultációs lehetőséget ajánljunk fel neki, amiből érzi, hogy nem csak a pénzére hajtunk, hanem fontos nekünk a lelki nyugalma is, és az, hogy valóban megoldást találjon a problémájára, ne csak a termékünket vegye meg. Emellett amit még érdemes alkalmazni az a kérdőíves megkérdezés. Bizonyos időközönként nem árt, ha kikérjük fogyasztóink véleményét. Ezáltal éreztetjük velük, hogy ők is formálják vállalatunkat, ő értük vagyunk, nem a pénzükért. Érdemes még jellemezni fogyasztóinkat akiknek a kérdőív kimegy, persze mi tudjuk, hogy mindenkinek kiküldjük, de az email szövegezése jobb, ha sugallja, hogy csak a kiemelten fontos vásárlók véleményére vagyunk kíváncsiak, ezáltal a fogyasztónk kiemelten fontosnak fogja érezni magát.

Forrás: http://www.hubspot.com/inbound-marketing