Utolsó napok, utolsó gondolatok. Tudom, azt ígértem, hogy a trilógia záró része következik majd, de inkább azt csúsztatjuk jövőre. Most viszont nézzük meg, milyen információkkal lettünk gazdagabbak idén! Eddigi, főleg a kommunikációt és online megjelenést taglaló cikkeinkből szemeztünk pusztán infó morzsákat. Lássuk hát a medvét! Az évben utoljára… Vigyázz! Kész! DAG!

Megtudtuk, milyen médium az, amivel érdemes számolni kommunikációnk során.

“…tehát azt vizsgáljuk mennyi idő kellett 10 millió fő eléréséhez. A televízió esetében ez 5 évet vett igénybe, a rádiót vizsgálva 3 év 9 hónap, míg a mobiltelefonnak ehhez 1 év 7 hónap kellett. Az Internet első lépcsőjének, azaz a web 1.0-nak 10 hónap. Majd egy kicsit felgyorsultak a dolgok. Megjelent a web 2.0 melynek lényegi különbsége, hogy kétirányú kommunikációra volt képes, azaz a fogyasztó is tölthetett fel tartalmat. Megjelent a social media, köztük a Youtube. A Youtube-nak egy magyarországnyi ember eléréséhez 24 nap kellett! 2004 februárjában elindult a Facebook világ körüli turnéjára. 31 és fél nap alatt el is érte azt, amihez a televíziónak 5 év, a rádiónak közel 4 év kellett.

Az Internet Live Stats szerint 2016 júliusában közel 3,5 milliárd Internet használó volt világszerte. Ez a szám mára 3,6 milliárdra nőtt, melyet az Internet World Stats is megerősít. A 2000-es évhez képest az idei adat 918%-os növekedést jelent, melynek nagy részét Ázsia lakossága teszi ki.”

Azt is tudjuk már, hogy nem csak a telefonunk mobil, de a kommunikáció is.

“A Statista 2016-os felmérése szerint idén 2,1 milliárd okostelefon felhasználó volt világszerte, míg 1,12 milliárd tablet felhasználó. Ez annyit jelent, hogy a 3,6 milliárd Internet felhasználóból 3,22 milliárd user hordozható okoseszközön (is) használja a világhálót.

A Nielsen tavaly nyáron végzett felmérése szerint a felhasználók többsége okos eszközt használ a mindennapok folyamán, ugyanis 61%-uk részesíti előnyben az okostelefont vagy tabletet az asztali számítógéppel ellentétben. És ez a tendencia tovább erősödik.”

Nemcsak okoseszközzel érintkezik sokszor az ember, de bizony reklámmal is. Utóbbinak kevésbé örül.

“Összesen a médiafogyasztáson túl, pusztán a vásárolt termékek dobozain fellelhető logókkal és minden egyéb kommunikációs elemmel együtt napi szinten 5000(!!!) inger éri a fogyasztót. 5000 olyan megjelenés, mely márkához köthető. Ebből, 362 a konkrét hirdetés. Ebből ismét 153 az, amelyet észlel is a fogyasztó. Majd ezt jobban lebontva, 86 az, melynek üzenete eljut a fogyasztó tudatáig, értelmezi azt. Végül 12 az, mely olyan szintű benyomást tesz a fogyasztóban, hogy abból később vásárlás is lehessen. Ha ezt százalékos formában akarnám elemezni, akkor az 5000-es össz. elérés 0,24%-a érinti meg annyira a fogyasztót, hogy abból esetleg vásárlás is legyen. Elég szerény eredmény.”

Nemcsak nem örül a reklámnak, hanem nem is bízik benne.

“A MarkeringCharts 2013-as felmérése szerint a megkérdezett fogyasztók 57%-a szerint a reklámok túloznak, nem hihetőek, míg 19%-uk szerint erősen túloznak. 2014-ben hasonló felmérést végeztek. Amerikai polgárokat kérdeztek, ki mennyire bízik a reklámokban. Átlagosan a megkérdezettek 3%-a bízik a reklámokban, míg 47%-uknál rezeg a léc, a reklám bizonyos állításaiban bíznak, de az üzenet teljes egészében nem.”

De azt is megtanultuk, hogy érdemes-e saját weboldalra költeni…

“A Nielsen 2015-ös felmérése alapján a fizetett reklámok igen hátul végeztek a megbízhatósági versenyben. Sőt, a Paid media nem is került megemlítésre. Ezzel szemben az Earned és Owned media viszont fej-fej mellett haladva értek be a célba! Ugyanis a fogyasztók 83%-a szerint azon emberek véleménye számít hiteles forrásnak akiket ismernek, illetve 70%-uk szerint a márka saját weboldala. Csak ne legyen tele mindenféle felugró ablakkal.”

TIA image

“Mégis miért pont a Google? Mert egyrészt a legelterjedtebb, egyik legjobb, ha nem a legjobb keresőmotorral rendelkezik. Az embereknek pedig az idejük pénz, kényelmesek, lusták, keresik a leggyorsabb, legegyszerűbb megoldásokat. Ez pedig elég kézenfekvő, akár legyen magánember, vagy cégvezető. Senki nem fog brosúrákban, újságok apróhirdetéseiben, vagy az Aranyoldalakban keresgélni 2016-ban, ezt fogadjuk el! Ergo, ha nincs egy felület, amit a Google kiadjon, máris hátrányba kerültünk.”

“Itt jegyezném meg, hogy brit tudósok bebizonyították, hogy az emberek 99,9%-a nem hordozza magával asztali számítógépét. De, telefonját már nagyobb eséllyel! Éppen ezért egy plusz tipp: ne csak PC-re legyünk optimalizálva, tableten és mobiltelefonon egyaránt legyen kezelhető az oldal, ne csússzon szét, legyenek olvashatók a szövegek.”

“De ami igazán fontos, hogy sokkal kedvezőbb a befogadói szituáció!(!!!!) Internet elé nyugodtabb körülmények közt ül az ember, amikor ténylegesen KERES(!) valamit, vagy csak nézelődik, de mégis van ideje 1-1 jól megkoreografált hirdetést megnézni. Nem is hirdetést mondok inkább, hanem tartalmat. Tehát költségek tekintetében, hogyan csináljuk okosan? Online nagyobb az elérhető réteg, és jobb a befogadói szituáció. Máris két jó pont! Ha jól van SEO-zva az oldal, még külön fizetni sem kell feltétlen, hogy az első 5 találat közt szerepeljen oldalunk, aminél nagy valószínűséggel több lehetőséget nem fog megnézni a fogyasztó. Gratis információ, ha mobilra is optimalizálva vagyunk, a Google előrébb fog tenni minket.”

“Zárásként pedig még megemlíteném, hogy egy profi weboldal cégünkről is profizmust sugall. Egyfelől ha vásárolni szeretnénk akár magánemberként, de főleg céges ügyfélként az első, hogy lecsekkoljuk azt a céget, akiktől vásárolnánk. Mi a jobb? Ha egy valahogy összetákolt, több sebből vérző weboldallal találkozik a kedves ügyfél, vagy ha egy profizmust, hozzáértést, témában való jártasságot sugalló oldallal?”

Ne felejtsük! Nem csak a fogyasztók kérik, hogy reszponzív legyen az a weboldal, hanem a Google is. Csak ő nem olyan szépen.

“2015. április 21-e óta. Mit történt akkor? A Google életbe léptette a Mobilegeddon frissítését. Mit jelent ez? Április 21-től világszinten rangsorolási faktorrá vált a mobilbarát megjelenés.”

Azt hiszem minden fontosabb morzsát sikerült átismételni. Nem maradt más hátra, mint sikerekben gazdag új évet kívánjunk Nektek és a jövő évben is legalább annyi ügyfelet, sikeres kampányt, mint idén! B.Ú.É.K!