Milyen trendek ütötték fel fejüket? Mi várható az elkövetkező 2-3 évben? Mit vár el a fogyasztók 78%-a és a Google? Ma kiderül!

Múlt héten elmentünk egyik ismerősömmel az egyik belvárosban lévő táplálék kiegészítő boltba, akartunk fehérjét meg vitamint venni. Direkt előző este később mentünk haza az irodából, hogy másnap kevesebb dolgunk legyen és maradjon idő nézelődni. Odaérünk, mit ad Isten, zárva. Lévén, hogy 2016-ot írunk, telefon elő, mindketten vadul néztük a bolt honlapján a híreket, hogy mi lehet. Persze lassan is töltött be az oldal, össze-vissza volt töredezve és lényegi információt nem kaptunk. Mérgünkben már vadul pötyögtük is, hogy „tápkieg bolt VI. kerület” majd az első bolt amit kidobott a Google perceken belül gazdagodott két vevővel. Ezt a helyzetet vizsgáljuk ma meg kicsit marketing szempontból! Úgyhogy, ahogy azt már megszoktátok nincs más hátra, mint… Vigyázz! Kész! DAG!

Mai gondolatmenetünk főleg a 2016-os online marketing trendek köré épül, érintve a keresőoptimalizálást, a reszponzivitást illetve a felhasználói élményt. Elsőként viszont engedjétek meg, hogy őszinte gratulációm kifejezzem a mobileszközöknek, ugyanis alig két hete megelőzték világviszonylatban az asztali eszközöket az indított keresések tekintetében! Cheers!

internet_usage_2009_2016_ww

Éppen ez az egyik oka ezen cikk születésének, hogy a jelenlegi legnagyobb volumenű változásról kicsit beszéljünk, ami nem más, mint a mobileszközök irányába való orientálódás. Idézve Aodhan Cullen-t, a StatCounter CEO-ját: „Ennek az adatnak intő jelnek kell lennie különösen a kis vállalkozásoknak, egyéni vállalkozóknak és marketing szakértőknek, hogy gondoskodjanak a weboldaluk mobilra optimalizálásáról időben.” Több kutatás is megerősíti, hogy az elmúlt 1 évben már többen kerestek mobil eszközön, mint PC-n. A teljes online forgalom több, mint fele szintén a mobilhoz kötődik. Ahogy az én esetemben is, úgy a fogyasztók többségénél kimutatható, hogy éles helyzetekben szinte kivétel nélkül rákeresnek mobiljukon az éppen nyitva levő boltokra, üzletekre. A Google kutatása szerint ez a fogyasztók 76%-ára igaz. Ez is mutatja, hogy a mobilbarát weboldalak és hirdetések nem csak online vásárlást jelentenek, hanem élő ügyfeleket hoznak az üzletbe is. “A Google kutatásai szerint a hazai okostelefon felhasználók 40 %-a használ keresőmotorokat is mobilon, emiatt elengedhetetlen a mobil kereséseknél is jelen lenni az online marketing stratégiánk részeként. A tapasztalataink szerint ritka a direkt vásárlás az információgyűjtéskor, de fontos, hogy már itt megfogjuk őket egy személyes ajánlattal, hiszen azok, akik már korábban látták a termékünket, nagyobb valószínűséggel is vásárolnak később nálunk.” – mondta Molnár Tamás, az MTT Média PPC üzletágvezetője. Persze nem csak a szakemberek mondják ezt, hanem maga a Google is. Főleg 2015. április 21-e óta. Mit történt akkor? A Google életbe léptette a Mobilegeddon frissítését. Mit jelent ez? Április 21-től világszinten rangsorolási faktorrá vált a mobilbarát megjelenés.

drewdrewthisdotcom-mobilegeddon-1080x675

Szóval nem csak amiatt fontos mobil eszközre optimalizálni web felületünket, mert fogyasztóink többsége már ott kutat, informálódik, hanem mert bizony a Google bácsi is büntet már. Mit jelent, ha nem mobilbarát weboldalunk? Két ló közé esünk a sárba. Mobilt használó fogyasztóink nem fognak a mi oldalunkkal szenvedni, ami nem tölt be megfelelően, illetve nagy eséllyel fel sem hozza nekik a Google az elsők közt az oldalunkat. Másfelől pedig aki mégis PC-n keres, ő sem feltétlen talál meg minket, mivel a Google már beépítette algoritmusába a reszponzivitást és, mint azt tudjuk a Google olyan, mint Dr. Csernus. Büntet!

Sőt! A Google addig ment el, hogy nem kér külön asztali gépekre szánt verziót és külön egyet mobilra, elég neki csak egy mobilra optimalizált weboldal és máris előrébb sorol.

(És mivel a Mobilegeddon az alapalgoritmus része, ezért napokon belül megtörténik az oldal „jutalmazása”).

További fontos trendjeink 2016-ra melyek csak a 2017-es időszakban fognak kicsúcsosodni, hogy a mobil mellett a hordozható okos kütyük elkezdenek teret hódítani. 2015-ben megjelentek az okosórák. Ezek az elkövetkezendő 2-3 évben folyamatosan fejlődni fognak és megjelennek társaik. A határ az online és offline marketingben ennek köszönhetően szép lassan elmosódik. Illetve a gamer-ek örömére a virtuális valóság is beteszi lábát a mindennapokba! Elsőként főleg a videojátékok területén lesz látványos ez a fejlődés, de szép lassan tovább terjed az élet más területeire is.

Úgyhogy kedves vállalkozó kedvű barátaim, ha csak egy tanácsot megfogadtok, ha csak egy  mondatot is szívetekbe zártok akkor az legyen a következő „2015 óta a Google elvárja a mobilbarát megjelenést. 2016 óta a fogyasztó is.”

 

Források:

http://searchengineland.com/library/google/google-mobile-friendly-update

http://searchengineland.com/googles-mobile-friendly-algorithm-boost-rolled-249357

http://adwordsblog.hu/hirek/mobil/megelozte-mobil-az-asztali-eszkozoket

http://adwordsblog.hu/online-marketing/google-mobil-keresesek-vezetik-vasarlokat-boltodba

http://www.klikkmania.hu/mobil-seo-a-visszaszamlalas-elindult/

http://www.matebalazs.hu/online-marketing-trend-2016