Mikre figyelj ha keresőoptimalizálásra adod a fejed? Mik az aktuális SEO trendek? Ma körbejárjuk a témát és adunk pár tippet!

Google, Google, Google… mindig az a fránya keresőmotor és SEO-zás. Na hát ha már a csapból is ez folyik, folyassuk mi is tovább és beszéljünk aktualitásokról. Mitől lesz jó a keresőoptimalizálásunk, mik azok a szabályok amiket mindenképp be kell tartsunk. Trendek, tanácsok, jelen, jövő. Ezekről beszélgetünk ma. Nincs akkor más hátra, mint… Vigyázz! Kész! DAG!

Ahogy ígértem még előző cikkeimben, most egy darabig a keresőoptimalizálás témájába nyerünk mélyebb betekintést, elkalandozunk a kulcsszavazás rengetegében, a linkek óceánjában úszunk és megmásszuk a social media és tartalom marketing legmagasabb csúcsait. Túljutva a klisé hegyeken lássuk a medvét. Még 2003-ban a Google eszközölt egy frissítést, melyet Hummingbridnek neveztek. Ennek köszönhetően a Google a kulcsszavak begépelése helyett az élőbeszédet preferálja már. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy a különálló kulcsszavak helyett, mint az „ingatlan eladó Budapest” pontosabb, relevánsabb találatokat kapunk a „budapesti eladó ingatlanok” kereséssel. Illetve nem csak erre vonatkozik, hanem linkmarketing esetében ne csak egy https link legyen beszúrva, hanem egy szövegrész legyen linkké alakítva, (ezt nevezzük horgonyszövegnek, azaz anchor text-nek) így maga a link is értelmezhető lesz, amit a Google kifejezetten preferál. Továbbá maga az anchor text is legyen természetes, élőbeszédhez hasonló, ne kulcsszavakra emlékeztető.

Oldalra mutató linkek szerepe is megváltozott. Már úgy kell kezelni, mint egy párkapcsolatot. Nem a linkek mennyisége számít, hanem sokkal inkább a minősége. A honlap ahonnan a link mutat a mi honlapunkra legyen hasonló témájú, szerkezetű (de főleg témájú) azaz legyen releváns. A linkek mellett azt is vizsgálja a Google, hogy adott honlapon a saját oldalad említésre kerül-e. Tehát már nem is feltétlen csak hiperhivatkozással lehet előrébb jutni. Mivel a maják megjelenése óta eltelt közel 12 016 év (magyarán 2016-ot írunk) ezért egy dolog fölött nem tudunk elsiklani. Egy lapos, kerek szélű, nagyképernyős, rezgő dolog felett, amivel lassan már fizetni is lehet. Pontosan! A mobiltelefonok, pontosabban a mobiltelefonok marketingre gyakorolt hatása fölött. Főleg, hogy a 2017-es év a várakozások szerint a mobil éve lesz és ezt a Google-nél is jól tudják, így nem létezhet oldal, mely nem reszponzív, azaz mobilra optimalizált. Pontosabban ezt a reszponzív jelleget nem csak a mobilra lehet értelmezni, hanem sokkal inkább a különböző felületekre. Azt a weboldalt szereti majd a keresőmotor, amit a felhasználó, azaz Átlag Árpád mikor valaminek utána akar nézni meg tud tekinteni PC-n, tableten, mobilon egyaránt! De mit is takar ez a reszponzivitás? A grafikus felület struktúráját, mikor nem csúszik szét az oldal mobileszközön, aminek képernyője kisebb, mint egy monitor, nem kell a szöveges tartalmak végigolvasásához jobbra-balra húzogatni a képernyőt, mivel úgy tördeli a szöveget, hogy az képernyőn belül maradjon. Adott keresőmotor érdeke, hogy sok felhasználó használja őt. Emiatt a felhasználók kényelmét fogja legelőbbre valónak tartani.

BRO_ResponsiveDesign_Main2

Akkor használsz egy keresőt, ha a problémád, amire megoldást keresel meg is oldódik, azaz releváns találatot kapsz és mellette kényelmesen, gyorsan kapod azt. Itt bejön két további tényező, a kényelem, amit érts nyugodtan úgy, hogy ha mobilon keres a felhasználó és az weboldal törik, nem olvasható kényelmesen, akkor a keresőnek nem érdeke, hogy azt elöl megjelenítse, emiatt hátraküldi. A gyorsaság ugyanez, ugyanis a felhasználó ideje drága, ezt a kereső is tudja, éppen ezért a gyorsabban betöltődő oldalakat helyezi előtérbe. Mobileszközön amúgy is lassabban tölt be adott oldal, mint PC-n, és mivel manapság a mobileszközök igen erősen előtérbe kerültek, emiatt nem lehet őket kikerülni. Megoldás? Reszponzív oldalszerkezet használata, jelenleg futó, lassú szerver gyorsabbra cserélése, oldalon lévő flash tartalmak korlátozása. Minden a felhasználó kényelméről szól, ugyanis akkor használják sokan az adott keresőt, ami ezáltal jó reklámfelület lesz, illetve fizetős szolgáltatásait – mikor cégek számára értékesíti – a cég hajlandó lesz megfizetni, ha tudja, hogy azt a keresőmotort bizony sokan használják. Minden a pénzről szól.

Következő napirendi pontunk a tartalom. Mindig ide lyukadunk ki, habár nem véletlen! Ugyebár azt már rengetegszer hangsúlyoztam, hogy értéket kell közvetíteni a fogyasztó felé a kommunikációnk során. Ezt az érétket a keresőmotor is megérti. Ugyanis, képes olvasni a publikált tartalmak közt és amennyiben azt minőséginek, egyedinek (nagyon fontos!!!) és hasznosnak tartja, máris előrébb helyez, mivel akkor a felhasználó is biztos profitál abból, ha találkozik az oldallal. Mindent a felhasználóiért tesz egy adott kereső, hogy minél több felhasználója legyen, amit később a tulajdonosai országában lévő nemzeti bank által előállított és hitelesített papír illetve gyapot alapanyagú, a törvényes jogszabályozás által elfogadott fizetőeszközre válthat. Glossa-ként még megemlíteném, hogy a mobil korában a tartalmat érdemes rövidebbre venni, mivel mobilon nagyon hosszú szöveget nem szívesen olvas a felhasználó. Illetve ha képet is helyezünk el, az legyen gondosan méretezett, mobilon is jól nézhető.

Zárva a sort emlékezzünk meg a közösségi médiáról is egy pár sor erejéig. A keresőmotorok, különösképpen a Google értékeli az emberi visszajelzéseket. Szereti, ha értékelés van egy oldalról, így ő is könnyebben tudja besorolni azt, hogy jónak számít-e, azaz érdemes megjeleníteni, vagy sem. Emellett kitűnő módja az általunk generált tartalom megosztásának is. Zárójelben pedig megjegyezném, ha már a visszajelzések és értékelések szóba jöttek, hogy akik mobilról keresnek hajlamosabbak értékelést hagyni, mint mondjuk PC-ről. (Újabb pont a reszponzivitásnak.)

A végére is értünk mai okulmányunknak. Remélem sikerült ismét gyakorlatias és használható tippeket adnom. Lassan zárjuk a SEO témát, következő cikkünkben kicsit szót ejtünk az algoritmusokról és büntetésekről. Addig is optimalizáljatok szorgosan és gyűljön a sok tartalom!

Forrás:

http://www.matebalazs.hu/mobilbarat-weboldal-keresopotimalizalas.html

http://www.matebalazs.hu/keresopotimalizalas-trendek-2015-5.html