Elöl lenni jó. Főleg a Google találati listában! Miként érhetjük el? Ma erről lesz szó, éljen a SEO, éljen az Off-Page eszköztár! SEO-ra fel!

Folytatjuk múltkori gondolatmenetünk, és haladunk előre a SEO rengetegében. Előző cikkünkben kicsit belekóstoltunk az alapokba, most viszont kivesézünk egy konkrét témát kicsit részletesebben. Ma az Off-Page SEO kerül megemlítésre. Nem is szaporítom tovább a karakterek számát. Úgyhogy nincs más hátra, mint… Vigyázz! Kész! DAG!

Ahogy azt már a legutóbb megbeszéltük, a keresőoptimalizálás során az a célunk, hogyha a felhasználó beír adott szót, szókapcsolatot valamelyik keresőmotorba, akkor a témában az ő weboldalát dobja fel elsőként, vagy az első maximum 5 találat közt, amit még hajlandó megnézni a felhasználó. Ennek több módja, eszköze van, többek közt van, amelyik magára az oldalra irányul és van, ami nem a weboldalt célozza meg és javítja a minél jobb rangsorolás elérése érdekében, hanem külsős oldalakkal foglalkozik, melyek visszahatnak a weboldalra. Utóbbiakat nevezzük Off-Page SEO eszközöknek, azaz a nem a weboldalhoz köthető eszközök. A Google (és nem mellesleg a Facebook) célja alapjában, hogy felhasználói számára releváns találatokat jelenítsen meg, hiszen az ember akkor használ egy keresőmotort ha az tényleg olyan találatokat ad eredményül, melyek megoldják a problémáját és ez gazdasági érdeke a keresőknek. Éppen ezért meg kell értetni a keresővel, hogy egyrészt miről szól az oldalunk, másfelől be kell neki bizonyítani, hogy a téma ELIT-je vagyunk, releváns tartalommal ami valóban segíti a világot jobb és élhetőbb hellyé tenni, de legalább megoldást nyújt emberünk problémájára. Ennek a szakmai relevanciának az egyik alapja a linkmarketing. Ez az Off-Page SEO alapja is. A linkmarketing lényege, hogy oldalunkra sok link mutasson. De! Manapság már nem elég, hogy mennyisége sok legyen, olyan oldalról kell származzon a link, ami a témában szintén releváns, szintén köze van a témához. Például ha van egy Budapesti kávéházunk, akkor olyan oldalakról mutató link lesz a mi barátunk ami vagy szabadidős oldal, vagy budapesti vendéglátókkal foglalkozik, vagy a kávéfogyasztási szokásokról szól (ez azért már kicsit határ eset), vagy egy blog amiben értékelve vannak a különböző kávéházak, vagy bármi, ami köthető Budapesthez, a kávéhoz, de leginkább a szabadidős tevékenységekhez, elvégre ha valaki Budapesten kávézni akar akkor nagy eséllyel szabadidejében tenné ismerősével (eltekintve egy üzleti megbeszéléstől). Amit mellékesen megjegyeznék (igaz ez már On-Page SEO), hogy a weboldal linkje értelmezhető legyen, mivel a keresőmotor jobb besorolást fog adni. Tehát a http://jokezumasszor.hu/jfd89fflll nem a legjobb, szemben a http://jokezumasszor.hu/masszazstípus amiből már lényegi információ szűrhető ki. Persze ezt a link témát kicsit lehet irányítani is, feltéve, ha más oldalakkal sikerül megegyezni. Itt jön képbe a linkcsere gondolata. Ilyenkor két oldal tulajdonosa megegyezik, hogy egymás oldalának linkjét kölcsönösen elhelyezik a saját oldalukon, ám ez közel sem ilyen egyszerű, mivel ha szimplán X oldalról mutatna egy link Y-ra és fordítva, az spam-nek minősülne, és a Google ilyen esetben olyan, mint Csernus doki, büntet! Szóval a menete: Szükségünk lesz 4 domainra, olyan felosztásban, hogy az 1. tulajnak van „X” és „A” domainje, míg a 2. tulajnak „Y” és „B” domainje. El akarjuk kerülni, hogy két oldal közvetlen egymásra mutasson. Ezért a következőt tesszük: X oldalról mutat egy link Y-ra. Y-ról visszamutat egy A-ra. A-ról mutat egy link B-re, majd zárásképp B-ről mutat egy X-re. Így körbejártuk az X-ről mutat Y-ra és fordítva esetet. Az anchor textben (a link amit elhelyezünk, mikor a másik oldalra hivatkozunk) viszont mindenképp figyeljünk arra, hogy értelmes szöveg legyen linkké alakítva. A Google szereti, ha egy link értelmezhető, ugyanígy a fent említett URL címekkel. Tehát tegyük fel, hogy X oldalnak van egy cikke, aminek a végén hivatkozik Y-ra. Ezt ne úgy tegye, hogy http://www.yoldal.hu, hanem mondjuk a cikk végére írja oda, hogy „További infókért látogass ide!” és ez a mondat legyen linkké alakítva, álljon mögötte egy link. Ugyan ezt saját oldalunkkal is megtehetjük, amikor egy régebbi cikkünkre hivatkozunk.

content-marketing

Ezen felül még van pár eszközünk. Ilyen például az SMM, azaz Social Media Marketing. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn. Legyünk jelen. Mutasson onnan is link oldalunkra, pontosabban ne magát az oldalt reklámozzuk, hanem az oldalunkon lévő cikkre, vagy bármilyen tartalomra. Igen, érdemes blogolni az oldalunkon, mivel arra nagyszerűen lehet linkmarketinget építeni, illetve megosztani azokat a cikkeket is a közösségi médián. Tehát állítsunk elő tartalmat! Amit a felhasználó hasznosnak, frappánsnak, meghökkentőnek tart és megosztja ismerősével, főleg amióta a Facebookon bejött az új News Feed algoritmus. Illetve további jó ötlet lehet szakértői fórumokon osztani az IQ-t, azaz hozzászólni olyan témákhoz melyekben kompetensek vagyunk és hasznos tanácsot tudunk adni. Továbbá ne csak írjunk, hanem osszunk meg képeket, videókat is. Főleg ha olyan vállalkozásunk van, hogy az előállított termék vagy a szolgáltatás végeredménye látványos. Érdemes akár előtte-utána képeket is csinálni. Erre jó felület lehet a Flickr, Picasa, Pinterest, az Instagramon kívül. Illetve ha módunkban áll, akkor Youtuben osszunk meg videókat, kisfilmeket, animációt, amit elő tudunk állítani. És ami nagyon fontos, hogy tageljünk! Facen ha olyan jellegű a kép, szólítsuk fel a rajta szereplőket, hogy tageljék be magukat nyugodtan! Ha Instagrama tolunk fel egy általunk jónak ítélt képet, akkor igenis legyen ott, hogy #contentmarketingeljünk, #kommunikáljunkfolyamatosan, vagy #Bencénekmindigigazavan (enyhe ráutaló magatartás a kommunikáció fontosságára, mivel a kommunikációs és tartalom előállítás #fontos). És még a végére egy tipp: azokat a linkeket a Google fontosabbnak, relevánsabbaknak sorolja be, melyek nonprofit (.org) és oktatási (.edu) oldalakról mutatnak az oldaladra.

Nos mára ennyit a keresőoptimalizálásról. Remélem, ha eddig nem fektettél a tartalom generálásra nagy hangsúlyt, akkor most már fogsz kedves olvasó, vagy ha eddig is áldoztál az oltárán, akkor eztán még inkább fogsz! May the content be with you!

Forrás: http://www.matebalazs.hu/off-page-off-site-seo-2014.html

            http://www.matebalazs.hu/off-page-seo-alapok.html