Érdekelne, miért fontos a kapcsolati hálónk kiterjesztése és hogyan tudnád még hatékonyabban építeni? Mire kell figyelni, amikor új ügyfelekkel szeretnél megismerkedni? Miért fontos a hitelesség és mit jelent a tudatosság ezen a területen? Miért kell tisztában lennünk önmagunkkal és értékeinkkel? Olvasd el legfrissebb írásunkat, és minden kiderül!

Talán mindannyian tudjuk, hogy a kapcsolatok alapvető fontosságúak az életünkben; mind arra törekszünk, hogy az ezekben meglévő erőforrást minél inkább kiaknázzuk. Ebben az összefüggésben egy olyan mennyiségi és minőségi függvényről is beszélhetünk, melyek elősegíthetik az egyén boldogulását és hozzájárulhatnak egy kapcsolatokkal átszőtt társadalom kialakításához. Esser (2008) szerint a kapcsolati tőkét az egyének olyan személyes erőforrásnak tekintik, amelynek értéke korábbi szándékos beruházásaiktól függ. Így megegyezik mindazon erőforrások és hasznok összegével, amelyek a más individumokhoz fűződő közvetlen és közvetett kapcsolatokon keresztül érhetőek el számunkra. Bár mindennap létesítünk bizonyos mennyiségű és minőségű kapcsolatot, nem mindegy, miként ,,hasznosítjuk” azokat.

Bárhol, bármikor megismerkedhetünk azokkal a személyekkel, akik segíthetnek minket azon az úton, amin haladunk és hozzájárulhatnak sikereinkhez. Ehhez viszont szükséges a tudatosság, ami növelheti annak esélyét, hogy az esetleges üzleti kapcsolaton túl egy bizalommal teli összeköttetés jöjjön létre. Ha jobban belegondolunk, igazából nem is annyira könnyű tudatosságot belevinni a különböző emberekkel való érintkezésekbe. Kapcsolatépítéskor az a legfőbb célunk, hogy hálónkat minél inkább kiterjesszük, minél több eseményen vegyünk részt, aminek talán természetes velejárója az, hogy több emberrel is találkozunk.

A tudatosság nem is a mennyiségen és a minőségen való gondolkodást jelenti, hanem sokkal inkább azt, hogy tisztában legyünk azzal, mikor, kivel és miért érdemes megismerkedni.

Vannak, akik kifejezetten a kontaktépítéssel foglalkoznak és külön taktikájuk van arra, hogyan keressék és találják meg a számukra releváns partnereket. Azonban a kapcsolatszerzés szabályai mindenki számára elsajátíthatók, legyen az illető profi vagy amatőr. Ehhez persze hozzájárul az, hogy az általunk preferált közegben minél inkább hiteles személyként tudjunk érvényesülni.

personal-678x350

Ahhoz, hogy a tudatosság útján elinduljunk, szükség van arra, hogy megfelelően informálódjunk új kapcsolataink minden egyes részéről. Mindezek előtt azonban fontos meghatároznunk saját magunkat. Milyen értéket/értékeket képviselek? Hogyan adhatom át ezt másoknak? Hogyan lehetek hiteles? Nem arról van szó, hogyan tűnhetünk ki a legjobban a tömegből, hogyan vonhatjuk fel magunkra a figyelmet, hanem sokkal inkább arról, hogy az a kép, amit mások látnak rólunk, hiteles legyen. Ezzel tulajdonképpen felépítjük az egyszemélyes márkánkat, azt, ami valójában Mi vagyunk. Bár egy adott rendezvényen nehéz átlátni a szereplők viszonyrendszerét, ha minél jobban törekedünk arra, hogy kiépítsük a kapcsolati hálónkat, akkor válik könnyebben feltérképezhetővé. Ebben az esetben valódi kapcsolatokról van szó, nem pedig az alvó kötésekről; azokról, melyek a névjegykártya tartóinkban fekszenek és bizony ott is maradnak. (Bár az alvó kötések újraélesztésének hatalmas ereje van: egy korábban megismert személy szakmai tanácsának kikérése, a személy újbóli, szándékolt megkeresése kapcsolati hálónk és gondolkodásunk színesítéséhez vezethet). A lényeg az, hogy miután valaki érdeklődéssel és bizalommal fordult hozzánk, ne felejtsük el az adott kapcsolat fenntartását.

Az ember maga azzal, amilyen hatást gyakorol másokra, ahogyan a többiek gondolkodnak róla, amit éreznek iránta; ezek mind fontos összetevői lesznek a me brand-ünknek. Ez azonban marketing szempontból nem különbözik más márka felépítésétől. Ha tisztában vagyunk értékeinkkel, tudjuk, mi az, amit valójában képviselünk- vagy képviselni akarunk- akkor az már biztosan a hitelességhez vezető út.

Personal Brand and Reputation by Bannersnack Blog

A stratégia részét képzik azok a számunkra releváns rendezvények, melyeken mindig részt veszünk. Érdemes előre kiválogatni, melyek azok az események, amiken képviselhetjük a saját magunk által felépített márkánkat. A tudatosság ebben az esetben is megjelenik: akkor érhetünk el sikereket, ha tudjuk: Egy-egy megszervezett találkozótól mit várhatunk? Milyen emberekkel ismerkedhetünk meg? Miért lehet jó nekünk? Miért lehet jó nekik?Az üzleti szereplők és a rendezvényszervezők listájából fel lehet készülni, és ha tájékozottak vagyunk, akkor sokkal könnyebb kérdezni is. Ésszerű lehet például már a rendezvény előtt felkeresni a résztvevőket, előadókat és felvenni velük a kapcsolatot, így a helyszínen biztosan ismertebbek leszünk. Ez a folyamat nem mutat mást, mint nyitottságot és érdeklődést. Ha egy olyan eseményen veszünk részt, ahol irányított beszélgetés zajlik; figyeljünk a kérdésekre és az elhangzottakra. Abból, amit a résztvevők mondanak a saját életükről, vállalkozásukról, nem csak hogy sok minden tanulható, hanem a számunkra is releváns információk összegyűjtésére is felhasználható. A napokban vettem részt egy üzleti reggelin, ami az említett tematika szerint zajlott. Mi az aktuális/vágyott szakmád? Mit tervezel a szeptemberre; egy újabb időszakra? Mi az, amit semmiképp sem szeretnél csinálni? Mi az, amit elérték az elmúlt fél évben, amire különösen büszke vagy? Mit tudhattam meg ezekből? Nem csak a beszélgetésben résztvevők jelenlegi munkájáról volt szó, hanem alapvető motivációikról és jövőbeli terveikről, ami által sokkal egyszerűbb volt megtalálni a közös hangot.

A legfontosabb az, hogy tudatában legyünk annak, amit csinálunk és amit el akarunk érni. A már megszerzett ügyfelekkel, partnerekkel folyamatosan fent kell tartani a kapcsolatot, ami által még inkább elérhető a bizalom. Keressük azokat az alkalmakat, melyek hozzásegítenek minket sikereink eléréséhez és olyan szakmai tapasztalatra tehetünk szert, amit munkánk során is hasznosítani tudunk.

 Ha tetszett a cikkünk, nézz szét a blogunkon, ahol sok más hasznos tartalmat is találhatsz.