Május 25-én az Európai Bizottság javaslatokat nyújtott be az online platformokra, az audiovizuális szolgáltatásokra és az E-kereskedelem ösztönzésére vonatkozóan.

Az elektronikus kereskedelem fellendítését célzó javaslat célja, hogy egyszerűsítsék az áruk és szolgáltatások interneten való értékesítését az Európai Unió tagállamaiban, és egységesítsék az EU digitális piacát. Ez amellett, hogy nagyobb bizalmat hozna létre a fogyasztókban, nemcsak a vásárlók, de a kereskedők dolgát is nagyban megkönnyítené. A tervezetnek 3 fő pillére van, melyek a következők: a területi alapú forgalomkorlátozás elleni fellépés, a hatékonyabb csomagküldés támogatása illetve a vásárlói bizalom kiépítése a nagyobb fokú védelem biztosításával és a szabályok betartatásával.

E(U)-Commerce

A területi alapú forgalomkorlátozás visszaszorításának lényege, hogy egy adott online áruházban mindenki ugyanazt tudja megvásárolni, függetlenül attól, hogy melyik tagállamban él. Manapság ugyanis gyakran előfordul, hogy egy adott ország lakója nem fér hozzá egy webshop összes termékéhez. A második pillért, a hatékonyabb csomagküldést a tervezet úgy szeretné elősegíteni, hogy átláthatóbbá teszi a költségeket, ezáltal ösztönözve a piaci versenyt. A jelenlegi gyakorlat szerint ugyanis a postai szolgáltatók van, hogy ötször olyan magas árat számolnak fel egy külföldi csomag feladásáért, mint egy belföldiért, holott a tényleges költségek ezt nem indokolnák. Végül pedig a vásárlói bizalom növelését úgy érné el a most beterjesztett javaslat, hogy nagyobb jogkört adna a hatóságoknak az E-kereskedelem felügyeletében, és az esetleges csalók kiszűrésében, megbüntetésében.

Az üzleti világot talán kevésbé érintő további javaslatok az audiovizuális szolgáltatásokra és az online platformokra vonatkoztak. Előbbi esetében a tervezet a csaknem 30 éves audiovizuális médiaszolgáltatásokról szóló irányelv frissítésével kíván változásokat elérni. Mivel egyre több ember néz videókat az interneten keresztül, ezért az előterjesztés célja, hogy – főleg a gyermekek védelmének érdekében – összehangolja a hagyományos és az online műsorszolgáltatókra vonatkozó szabályokat. Az online platformok (keresőmotorok, közösségi média stb…) tekintetében a Bizottság azon az állásponton van, hogy a platformok sokfélesége miatt nem igazán lehet általános megoldásokat alkalmazni, ezért minden szabályozási területet külön-külön fognak megvizsgálni, hogy a piaci szereplők számára legkedvezőbb megoldásokat megtalálják.

Minden összefoglalva az egyik legfőbb elvárás a mostani előterjesztéssel szemben az, hogy modernizálja, összehangolja az online felületekre érvényes szabályozásokat, és felpörgesse az Európai Unión belül az e-kereskedelmet. Épp ezért, aki kereskedelemmel foglalkozik, de még nincs online áruháza, annak talán most érdemes lehet megfontolnia egy webshop megnyitását. Ha Te is hasonló cipőben jársz, kérj tőlünk visszahívást, és mi segítünk Neked létrehozni vadonatúj webáruházadat.

Ha pedig komolyabban is érdekel a téma, akkor itt és itt tudod elolvasni a megjelent sajtóközleményeket.

Forrás: hirado.hueuropa.eu