A hazai online kereskedelem forgalma évről évre dinamikusan növekszik. Rendszerint 20% fölötti bevételnövekedést könyvelhet el, és az utóbbi években mindig a becsültnél nagyobb mértékű volt a bővülése. Napjainkban megközelítőleg 300 milliárd forintos forgalommal rendelkezik, ami már igencsak számottevőnek mondható. Ezek a tendenciák pedig várhatóan csak tovább fognak erősödni a közeljövőben, ami megmagyarázza azt is, hogy miért termel profitot a webshopok nagy hányada. Kereskedőként tehát mindenképp érdemes elgondolkodni egy online bolt indításán. Ha Te is gondolkodtál már ezen, akkor mai cikkünk pont Neked szól, hiszen megpróbáltunk összeszedni néhány olyan hasznos tippet, ami egy webshop indításához lehet szükséges.

webshop dejó

Forrás: enet.hu

0. lépés: Megéri belevágni? 

Még mielőtt bármit tennél, fontos hogy még egyszer átgondold, hogy csakugyan megéri-e webáruházat nyitnod. Az induló költségektől a marketingstratégiádig rengeteg dolgot kell számba venned, de ami a leglényegesebb az a terméked. Eladható a terméked? Megvennék az emberek az interneten? Ha valami olyat szeretnél árulni, amit fontos, hogy kipróbáljon a vásárló mielőtt megvenné, vagy amit sokkal egyszerűbben meg tud venni valahol máshol, akkor kár belekezdeni.

1. lépés: Jogi háttér

Természetesen egy online üzlet megnyitásának is vannak bizonyos jogi feltételei. Szerencsére senkinek nem kell kétségbeesnie, mivel ezek a jogi szabályozások nem túl bonyolultak, de azért nem árt utánuk járni. Bár az interneten rengeteg információ elérhető, mivel ezek gyakran ellentmondanak egymásnak, ezért talán mégis érdemesebb egy szakembert felkeresni a felmerülő kérdésekkel.

2. lépés: Konkurencia vizsgálata, termékeid beárazása

Ha a jogi háttér is adott webshopod indításához, akkor fontos alaposabban is megismerned piacod online jellemzőit. Nézd meg a konkurencia mennyiért árulja a tiédhez hasonló (vagy azzal megegyező) termékeit, hogyan kezelik a kiszállítási költséget, miben tudsz Te többet nyújtani náluk, mi az, amit ők jól csinálnak, mi az, amiben gyengébbek. Ha ez megvan, akkor beárazhatod a termékeidet. Nem kell megijedned, ha nem Te vagy a legolcsóbb a piacon, de azért fontos, hogy ne legyél túl drágák a konkurensekhez képest, mert az a vásárlóknak is feltűnik.

3. lépés: Marketingstratégiád megalkotása

Ha beáraztad a termékedet, és eldöntötted, hogy mik azok a tényezők, amikre nagyobb hangsúlyt szeretnél fektetni az értékesítés során, akkor ideje megalkotnod a marketingstratégiádat is. Egy jó marketingstratégia ugyanis elengedhetetlen online üzleted sikerességéhez. Ugyanúgy költened kell promócióra és reklámra, mintha egy „szokványos” boltot vezetnél, hiszen az embereknek az interneten is meg kell találniuk Téged.

4. lépés: A megfelelő fejlesztők megtalálása

Ha mindent elterveztél magadban, akkor már csak egy dolgod marad hátra: megtalálni a megfelelő szakembert, aki elkészíti számodra az ideális webáruházat. Fontos, hogy olyasvalakit találj, akinek van tapasztalata és mindig professzionális munka elvégzésére törekszik. Egy webshop megalkotásánál ugyanis sok mindenre figyelni kell, például a keresőoptimalizálásra, az ügyfelek számára vonzó designra vagy épp a vásárlást elősegítő webergonómiára. Az is fontos továbbá, hogy online üzleted mobilbarát legyen, hiszen ezzel rengeteg látogatód számára teszed kényelmesebbé a böngészést.

webshop

Kétségbevonhatatlan tény, hogy egy webáruháznak számtalan előnye van. A nap 24 órájában tudod árulni termékedet anélkül, hogy nagyobb összegeket kéne fordítanod bérlésre, személyzet foglalkoztatására vagy egy üzlethelyiség közüzemi számláinak befizetésére. Ráadásul jóval több embert tudsz elérni, és sokkal többet tudhatsz meg vásárlóidról, mintha egy „igazi” boltot működtetnél, a róluk szerzett információid pedig segíthetnek abban, hogy tovább növeld üzleted forgalmát.

Mindent összefoglalva tehát, ha Neked is van egy jó terméked, akkor érdemes lehet elgondolkodnod egy webshop indításáról. Azt azonban fontos észben tartanod, hogy csak akkor lehetsz sikeres az online piacon is, ha átgondoltan, konkrét tervekkel és célokkal a fejedben szeretnél belevágni ebbe a projektbe, és kellő időt szánsz az előkészületekre.

Ha úgy döntenél, hogy saját webáruházat indítasz, és szükséged lenne egy profi csapatra, akik elkészítik Neked, akkor kérj tőlünk visszahívást! Mi szívesen segítünk megalkotni az igényeidnek megfelelő online üzletet.