Valószínűleg minden sikeresen működő cég életében eljön előbb-utóbb az a pillanat, amikor túlnő magán, és ezért bővülnie kell. Ez persze egy remek dolog, hiszen mindez azt jelenti, hogy a vállalat fejlődik, és megfelelően működik. Egy új munkatárs megtalálása azonban nem könnyű feladat. Hazánkban rengeteg szakma küzd ugyanis munkaerőhiánnyal. Értékesítőből éppúgy kevés van, mint mérnökből vagy éppen könyvelőből.

munkaerőhiány

A fentebbi képből is kitűnik, hogy az építőipartól kezdve a vendéglátóiparig több szektorban is nehézséget jelenthet a cégeknek az, hogy munkaerőt találjanak maguknak. Ez azonban nem jelenti azt, hogy egyáltalán ne lenne munkaerő, csupán annyit, hogy nagyon nagy verseny van érte.

Mai cikkünkben ezért arról írunk Neked, hogy hogyan tedd vonzóvá vállalkozásodat az álláskeresők számára, hogy soha többé ne kelljen aggódnod a munkaerőhiány miatt.

Tervezd meg tudatosan cégkultúrádat!

Találd ki, és írd le, hogy pontosan mit is akarsz elérni, illetve hogy milyen értékeket tartasz fontosnak! A munka tervezése során, és amikor megalkotod, finomítod a vállalkozásodat működtető struktúrát mindig ezek az értékek és célok lebegjenek a szemed előtt! Ha tudod, hogy mit akarsz, és hogyan, akkor mások is tudni fogják ezt rólad. És ha mások is tudni fogják, akkor előbb-utóbb maguktól találnak majd meg azok az emberek, akiknek céljaik és értékeik megegyeznek a Tiéiddel.

Becsüld meg kollégáidat!

Ne használd ki beosztottaidat, mert azzal te is ugyanúgy rosszul jársz. Sokkal eredményesebben működhet a vállalkozásod, ha kollégáid elkötelezetté válnak munkahelyük iránt, hiszen ilyenkor maguktól megteszik azt, amit más helyeken kérni kell az alkalmazottaktól. Ezt az elkötelezettséget pedig könnyen el lehet érni, csak annyit kell tenned, hogy méltó módon bánsz a munkatársaiddal. Egy elégedett beosztott pedig amellett, hogy hatékonyabban dolgozik, pozitív tapasztalatait is megosztja cégedről.

Építs brandet!

Sokaknak fontos szempont, hogy szakmájuk nagyobb presztízsnek örvendő cégénél dolgozhassanak. Van, hogy akár kevesebb fizetésért is hajlandóak erre az emberek, épp ezért fontos egy megnyerő, jó brand kiépítése. Ez egy kicsit összecseng az első ponttal, hiszen itt is fontos a tudatosság. Azonban míg az első pontnál ez a tudatosság inkább a belső folyamatokra irányult, itt már kicsit átfogóbb tervezésre gondolunk. Tudd, hogy mit akarsz közvetíteni a tömegek felé, és légy ehhez következetes! Amennyiben ezt megteszed úgy cégedre nem mint egy titokzatos idegenre, mint egy “fekete dobozra” tekintenek majd, hanem, mint egy ismerősre, akiről tudják milyen tulajdonságokkal rendelkezik. Azt hiszem mondanunk se kell, hogy egy álláskeresőnek sokkal vonzóbb egy “régi ismerős”, mint egy “titokzatos idegen”.

HR

Ezek voltak a leghatásosabb, legelemibb módjai annak, hogy magadhoz csábítsd az álláskeresőket, de persze van néhány gyakorlatiasabb tippünk is, amiket szeretnénk bemutatni Neked:

Írj egy jó álláshirdetést!

Egy lényegretörő, ugyanakkor precíz és informatív álláshirdetés többet jelenthet, mint ahogy azt gondolná az ember. A legfontosabb a munkakör pontos megnevezése és a leendő feladatok felsorolása. Nem szabad megfeleldkezni az elvárásokról sem, itt is legyél minél részletesebb, tényleg írj le mindent, legyen szó akár iskolai végzettségről, akár nyelvtudásról vagy éppen képességekről. Emellett írj néhány szóban a cégedről is, hiszen ez különösen érdekli leendő alkalmazottaidat. A legfontosabb, hogy ne bonyolítsd túl az álláshirdetést, de mégis kellő információval szolgálj.

Kérd meg kollégáidat, barátaidat hogy terjesszék az üzenetet!

Sokak által ismert tény, hogy nagyjából 6 “kézfogással” bárki elérhető a világon. (Ez azt jelenti, hogy bárki kapcsolatba hozható bárkivel egy ismeretségi láncon keresztül, ahol a két végpont között 5 ember távolság van.) Használd ki ezt, és mozgósítsd saját kapcsolati hálód, hogy ezáltal sokszorozd meg azoknak az embereknek a számát, akikhez elér az álláshirdetésed. Ha szerencséd van az ismerősöd egyik ismerőse is megosztja majd üzeneted, így generálva még több elérést.

Légy elérhető a megfelelő felületeken!

Tudd, hogy mik azok a felületek, ahol könnyen rátalálhatsz azokra, akiket foglalkoztatni szeretnél! Legyen szó akár a közösségi médiáról, akár weboldalakról, akár rendezvényekről, ha egyszer beazonosítottad ezeket a felületeket ne sajnáld az energiát, hogy láthatóvá is válj rajtuk! Hidd el, hogy ez nagyban megkönnyíti a dolgodat!

Járj nyitott szemmel!

Végül pedig a legfontosabb dolog, hogy mindig nyitott szemmel járj! Lásd meg a lehetőséget a hétköznapok során, hiszen néha a megoldás végig a szemünk előtt van. Ha megtalálod álmaid alkalmazottját, ne félj ajánlatot tenni neki, csak azért, mert mondjuk nem a megszokott keretek között ismerted őt meg!

Ha tetszett a cikkünk, nézz szét a blogunkon, ahol sok más hasznos tartalmat is találhatsz.