,,A sikeres email marketing titka” címmel lett meghirdetve a múlt hét elején megtartott rendezvény, melyen bőven akadt érdeklődő a  H13 Diák- és Vállalkozásfejlesztési Központban.

Mivel mi, a DAG Ideas csapata is szeretnénk tudásunkat és szakmai blogunkat fejleszteni, ezért időben regisztráltunk a biztos hely érdekében. Bátran kijelenthetjük: megérte ott lenni!

Az email marketing nem egy új innováció, talán mindannyian ismerjük a fogalmat. Az email marketing az egyik formája a direkt marketingnek, amely elektronikus eszközöket használ a kereskedelmi üzenetek továbbítására. De!

Mi az, amit erről még el lehet mondani?

Milyen előnyei vannak a saját listának és mit veszítesz, ha nem építed?

Hogyan többszörözheted meg a feliratkozóid számát pillanatok alatt?

És ami a legfontosabb: Mi is az a nagy titok?

Záborszky Mátyás, a Pole Position üzletembereként és marketing szakértőjeként válaszolt nekünk a feltett kérdésekre, így másfél óra keretében olyan gyakorlati tanácsokat kaptunk, melyeket –úgy gondolom- nagy hiba lenne nem beépíteni egy vállalkozás mindennapjaiba.

sikerí1

Az email marketing az egyik leghatásosabb marketing eszköz, a legjobb annak érdekében, hogy új feliratkozókat gyűjtsünk. Többen ezzel szemben úgy vélik, hogy maga az email, és ezzel együtt a marketing területe halott. Ennek legfőbb oka az lehet, hogy nem feltétlen hozza meg az elvárt sikert, vagyis nem alakul ki kemény konverzió, aminek következtében aztán az emberek képesek leírni, ,, halottnak tartani” ezt a fajta üzenettovábbítást.

Hogy miért? Mert akárhányszor látogatók érkeznek az oldaladra, tízből kilenc embert elveszítesz, vagyis nem hagyja meg az online térben a digitális lábnyomát, nem adja meg semmilyen adatát sem, így nem is fogod többet megtalálni, elvesztett haszon keletkezik.

Itt nem arról van szó – mondja Mátyás – , hogy kinek mi számít halottnak, hanem sokkal inkább arról, hogy miért állítják ezt. A válasz: mert nem tudják jól használni. Egy eszköz hatékonysága tehát attól függ, hogyan használod.

Érdemes kiemelni, hogy ebben az esetben a gyakorlati példák a saját személyes meggyőződésünkből is fakadhatnak, vagyis talán mindannyian tudjuk, hogy ha nem iratkoztatjuk fel a látogatóinkat, akár a 90%-ukat is elveszíthetjük, ami bizony elég nagy szám ahhoz, hogy ne legyünk kíváncsiak arra, mi is az előadó szerint az a titok, amivel képesek leszünk fennmaradni ezen a területen is.

,,Az értékek cseréje működik!” Azaz a leadekért cserébe értéket kell adnunk. Ez lesz a csali és minden olyan email marketing-es csalija, aki tudja, hogyan kell helyesen használni ezt az eszközt. A látogatód, azzal, hogy megadja az email címét, bizalmat szavaz feléd, érdeklődik irántad, és Te, mint marketinges azzal tudod felkelteni a figyelmét, ha értéket közvetítesz felé.

Az érték meghatározásánál kizárólag a képzeleted szab határt, így ,,csak” azon kell elgondolkodni, mi legyen a saját értéked, amit nyújtani tudsz fogyasztóid, potenciális vásárlóid számára.

sikeresí2

Az előadó szerint úgy kell tekinteni a csalinkra, mintha egy személyre szabott konzultációt adnál mindenkinek, de teljesen ingyen. Így vannak olyan tényezők, melyeket mindenképp figyelembe kell vennünk:

1. Releváns és kézzelfogható legyen a csali a célcsoportod számára!

2. Egyetlen témára fókuszálj benne, csak egy lényege legyen!

3. Létező, fontos igényre adjon azonnal használható választ (például problémára megoldást)!

4. Legyen olyan értékes, hogy akár pénzt is kérhetnél érte!

5. Azonnal fogyasztható legyen!

6. Ugyanahhoz az igényhez kapcsolódjon, mint a terméked, hogy kvalifikálja az új feliratkozódat!

7. Ne értékesítési ajánlat legyen, hanem egy teljes anyag! Ne az legyen a megoldás, hogy vegye meg tőled ezt és ezt!

8. És ami a legfontosabb: ADJON ÉRTÉKET!

Ezzel szemben tehát meghatározható, hogy melyek lehetnek azok a pontok, amik nem hatékonyak. Ha nem adsz semmilyen értéket, ha általános lesz az ígéreted, na és ha nem fektetsz energiát a megjelenésre, az elrendezésre (mert különbözőképpen rendezheted el az elemeket- így akár a weboldalad láblécébe, a cikkeid aljára, vagy weblapod oldalsávjába), a könnyen kezelhetőségre, akkor biztos nem érsz el semmilyen sikert.

A továbbiakban megtudhattuk, milyen típusú csalik készíthető (akár tíz féléből is válogathatunk!) és gyakorlati tanácsként kaphattuk a legfontosabb tudnivalót: Hogyan is fogjuk neki?

sikeresí3

Az email marketing csak abban az esetben fog jól működni, ha felépítesz egy jól összeállított, minőségi, értékekkel teli struktúrát. Válassz egy csali típust, készítsd el, és csináld meg hozzá a feliratkozó oldalakat és űrlapokat!

Nem elég azonban egy jó ötlet, annak megvalósítása és az eredmények lemérése is rendkívül fontos lépés annak érdekében, hogy lásd, milyen úton is haladsz.

Mi az előadás legfontosabb tanulsága? És mi az, amit mindannyian, a résztvevők, és ezt olvasva akár Ti is hasznosítani tudtok a későbbiekben?

,,Kísérletez bátran!Tesztelj! Mérj! És…

Adj értéket!”

Ha érdekelnek még olyan részletek, melyek az előadáson elhangzottak, vagy szívesen elolvasnád az esettanulmány, akkor az alábbi oldalon juthatsz hozzá feliratkozásoddal: http://poleposition.hu/

Ne feledd! Ez az értékek cseréje: Te értéket adsz, Mi pedig értéket nyújtunk!

Kevés olyan előadáson vettem részt, amely ennyire gyakorlatias lett volna, és amin maga az előadó olyan tanácsokkal látott volna el, amikről pontosan tudtam, hogy érdemes lenne hasznosítani. Ezért sem volt kérdés, hogy két hét múlva, április 19-én azok közt leszek, akik kíváncsian várnak a következő nagy titokra!

Amennyiben érdekel a folytatás, a következő előadásra itt tudsz jelentkezni: 

http://www.facebook.com/events/624141154405335/

Köszönöm az előadónak, Záborszky Mátyásnak és a rendezvény szervezőjének, Szesztay Péternek az együttműködést és legfőképpen a remek előadást!