designhiba
Ha design hibáról beszélünk, gondolhatunk itt akár olyan egyszerű dolgokra is, mint egy rosszul kiválasztott betűtípus, vagy már komolyabb problémát jelenthet egy gyatrán összerakott UX design. Mindegy, hogy egy olyan trendet követsz, ami nem felel meg a branded számára, vagy nem törődsz azoknak a kérdéseknek a megválaszolásával, amelyre egy jól működő UX design-t alapozhatsz, ezek a hibák értékesítésbe és vásárlókba kerülhetnek Neked. Az
Adobe Creative Cloud csapata összeszedte az idei év legnagyobb design hibáit, amit egy brand elkövethet – és azt is, hogyan lehet kikerülni őket.

  1. Hitelesség helyett Flash

Rengeteg brand szeretne olyan lenni, mint az Apple vagy más hasonlóan nagy nevek, akkor is, ha egyébként semmi közös sincs bennük. Az eredmény pedig hiteltelenség és egyfajta „beetetés”. Kicsit olyan, mint a szelfiző tinédzserek esete, akik órákat töltenek azzal, hogy a legjobb képet oszthassák meg magukról – élőben teljesen máshogy festenek.

  1. Túlbonyolított üzenet

Minden brand rendelkezik valamilyen céllal, ideológiával, jelszóval vagy gazdag történelemmel. Fontos, hogy a cég filozófiáját a lehető legegyszerűbb vizuális formában tudd átadni. Sok olyan kiemelkedő brandet látni, akik elfelejtik, hogy kik is ők, vagy csak túl bonyolult az üzenetük. Egy szakember sokat segíthet Neked ebben.

  1. Túlbonyolított, haszontalan design

Túl sok cég esik bele abba a hibába, hogy bár a digitális termékük megjelenése látványra lenyűgöző, egyben használhatatlan is. Ezt a legjobb módon úgy lehet kikerülni, ha foglalkozol az UX designnal, belegondolsz, vásárlóid hogyan böngésznek az oldaladon.

  1. A design gyökeres megváltoztatása márkaérték vesztéssel járhat

Nagyszerű, hogy ma már a cégek sokkal inkább kiveszik a részüket abból a munkából, amit eddig ügynökségek végeztek. Másfelől viszont nem szabad elfelejteni, hogy ők pontosan tudják, a márkaépítés időbe telik, és hogy a márkaérték és a saját identitás nem helyettesíthető. Ha változtatnál az identitáson, akkor is érdemes mérlegelni, hogy mivel jár újraépíteni a márkaértéket, mennyire éri meg radikálisan változtatni rajta.

  1. A sablon-csapdba

Elsőre lehet, hogy egy sablonnal készült honlap egyszerű és nagyszerű megoldásnak tűnhet, azonban a felhasználói teszten ezek az oldalak általában elbuknak, mivel jóval kevesebb funkciót hordoznak magukban, ez pedig limitálja a lehetőségeidet. Érdemes szakértő csapatra bízni a weboldal fejlesztését, hogy oldalad mindenképpen a vállalkozásod és vásárlóid igényeire legyen szabva.

  1. Kreativitás és különböző marketingcsatornák

Szintén sokszor megesik, hogy egy kreatív ötlet nem adaptálható a lehető legtöbb marketingcsatornára. Sok vállalkozás marketingstratégiaként használja a közösségi felületeket, így például nagy hangsúlyt fektetnek a vizuális elemekre, melyeknek ugyanolyan minőségben kell megjelenniük bármilyen felületről is nézzék őket.

 

Érdemes észben tartani, hogy a kevesebb több. Az egyszerű, stílusos design mellett a funkciók is nagy jelentőséggel bírnak egy felhasználó számára. Ha változtatnál online megjelenéseden, szeretnéd egy szakértő csapatra bízni magad, keress bennünket bátran!

 

Forrás: Adobe Creative Cloud