Egy jó termék fedezi a vevő szükségleteit, egy hatásos marketingkampány pedig kielégíti az ügyfél óhajait. Egy kiváló, sikeres termék eladja magát, a fogyasztó használja, és beleszeret. Voltak idők, amikor még nem volt számítógépes egér, vagy amikor még nem létezett érintőképernyő.

Az UI (User Interface) kifejezés, mint felhasználói felület arra utal, hogy a digitális világban ilyen módon teremtünk kapcsolatot a fizikai termékkel. Most már az UI magában foglalja azt is, hogy egy felhasználó hogyan lép kapcsolatba egy weboldallal, mobilalkalmazással vagy magával a tartalommal. Egy jó UI design segít felhasználóidnak elérni céljaikat, könnyű kezelni, ezért célcsoportod könnyen tájékozódik oldaladon.

„Csak azt akarom, hogy regisztráljanak. Minek foglalkozzak a felhasználói felülettel?”

Pontosan ezért. Ha megkönnyíted a dolgukat, ők is megkönnyítik a Tiédet üzleti céljaid elérésében. Gondolj bele, milyen szerepe lehet egy honlapnak?

  • Lead generálás
  • Sales
  • Márkaépítés
  • Reklám

A következőkben minden tényezőnél felteszünk néhány fontos kérdést az UI design felől megközelítve.

Lead generálás

Egy weboldal esetében a lead generálás leggyakoribb módja egy web-form – vagy adatbekérőform – alkalmazása, ami kéri a látogatóink e-mailcímét, majd automatikusan e-mailt küldünk nekik.

Mennyi regisztrációs felületre van szükséged? Milyen színeket használj a pozitív válasz reményében? Flat gombok legyenek vagy kattinthatóak? Szükséged van opt-in vagy out check boxra?

Sales

A legfontosabb kérdés: hogyan készíts felhasználóbarát weboldalt?

Mennyi ösztönző elemet használnál, milyen gombok legyenek, mekkorák legyenek a termékeidről készült képek, a kosárban szereplő termékek költsége/összköltsége hogyan jelenjen meg?

Márkaépítés

Honlapod az elsődleges érintkező-felület közted, céged és potenciális ügyfeled között, így az első benyomás kiemelten fontos. A fogyasztók a márkákat egységként kezelik, így elvárják, hogy a márkaérték is egységesen jusson el hozzájuk minden csatornán. Egy kiváló UI lenyűgözi felhasználóidat.

A termékgyártó vállalkozásokat nem csak a termékről, hanem szolgáltatásaikról is megítélhetik. Képes leszel gyorsan reagálni, ha egy fogyasztód problémával fordul hozzád? Van nyoma a közösségi felületeken az elégedett, boldog vásárlóidnak? Biztosítasz olyan felületet, ahol az elégedett fogyasztók közösséget formálhatnak?

A látogatók számának növelése – Reklám

Ha weboldalad hirdetésekből tartod fenn, ki kell találnod egy jó okot arra, mivel vonzhatsz több embert az oldaladra. Itt akár gondolhatsz egy olyan tartalomstratégiára egy blog keretein belül, amely ezt biztosítani tudja, vagy hogy hogyan tudod növelni cikkeid elérését.

Weboldalad lehetővé teszi a gyors és könnyű keresést a tartalomban? Mi a jobb megoldás, egy keresőbox vagy egy tartalom lista? Ajánlasz más, hasonló tartalmat az olvasóidnak az oldaladról? A tartalmad könnyen megosztható?

Egy jó felhasználói felület (UI) magas konverziós rátával rendelkezik és könnyen kezelhető. Vagyis egy win-win szituációt teremt mind a vállalkozónak és azoknak, akik használják. Könnyen az értékesítés rovására mehet, ha egy remek termék elérhetetlenné válik a rossz UI design miatt.

Forrás: Pixel Tie

Ha szeretnél egy weboldalt, vagy új felhasználói felületen gondolkodsz, keress fel bennünket, mi segítünk Neked!