Mi is a tartalommarketing? Mi a célja? Miben különbözik a hagyományos marketingtől?

Content Marketing– magyarul Tartalommarketing: olyan, régóta létező marketingtechnikáról beszélünk, melynek az a célja, hogy egy adott célcsoport számára értékes tartalmakat állítson össze és azokkal hatással legyen rájuk, vagyis elérjen egy olyan viselkedésváltozást, mellyel mindkét fél- a tartalom generálója és a tartalom fogyasztója is jól jár.

A legfontosabb tulajdonsága az, hogy mindig célcsoportra szabott. Van egy jól körülhatárolt (hely, idő stb.) fogyasztói körünk, akikhez az a jó, ha alkalmazkodunk. Így tehát sokkal közvetlenebbül érhetjük el őket, üzenetünk előbb célba érhet.

Nem csak magukhoz a személyekhez, hanem az igényeikhez is igazodnunk kell ebben az esetben, hiszen szokásaikat megfigyelve tudunk egy először vásárlónak, vagy egy visszatérő, hűséges ügyfélnek bizonyos tartalmakat előállítani.


content m1

De ha különböző fogyasztói csoportokat célzunk meg, hogyan lesz értékes az általunk készített tartalom?

Akkor beszélhetünk optimális , jól összeállított tartalomról ha hozzájárul céljaink és a fogyasztói célok eléréséhez. Ilyen egy szépen felépített webshop, amely megkönnyíti a vásárlást, olcsóbbá, informáltabbá teszi a vásárlói folyamatot.

Azonban egy jól strukturált weboldal is segíthet abban, hogy az adott szolgáltatásról minél szélesebb körű tájékoztatást nyújtson.

Az elkészített tartalmat bárhol terjeszthetjük, bárhol és bárhogyan megoszthatjuk (így például közösségi oldalakon) és sokféleképpen hívhatom fel rá a figyelmet- többszöri megosztással, keresőoptimalizálással, keresőhirdetéssel, hírlevelekkel.

content m2

Mi lesz a célunk az elkészített tartalommal?

Minden dologgal szemben van elvárásunk, Neked is és Nekünk is. Legfőbb célunk ezért az, hogy hatással legyünk az általunk meghatározott célcsoport viselkedésére (vagyis , hogy elinduljon egy vásárlási folyamat). Nem csak az ismerettség lesz fontos, hanem a megkülönböztetés, a bizalom maximális elérése.

Így a DAG Ideas csapatának is az az egyik legkiemelkedőbb értéke, hogy ügyfeleivel bizalmi kapcsolatot hoz létre, végigkíséri az egész munkafolyamatot és egy olyan minőségi arculatot hoz létre, mellyel az adott cég versenyképessé és főként kiemelkedővé válhat társai közül.

Igyekszünk elvonatkoztatni a saját igényeinktől, tehát a tartalomgyártás ilyen szempontból szemléletváltást is jelent. Arról kell tudnunk beszélni a fogyasztókkal, amiről ők is szeretnének, mégpedig úgy, hogy közben a saját, előre megfogalmazott üzeneteink is célba érjenek..

Ha az egyes célok által elért eredmények minél mérhetőbben, számszerűsíthetőbbek, vagyis le tudjuk követni, hogyan és milyen irányba haladunk, annál jobb.

Miben különbözik a tartalommarketing a hagyományos marketingtől?

 Mivel a tartalommarketing nem tukmál rá feleslegesen senkire semmit, hanem egy nagyobb egységként kezeli az olvasót, ezért könnyebben érhetünk el vele konverziót.

content m3

Mégpedig azért, mert döntési teret hagy a fogyasztónak és segíthet a bizalom kiépítésében, hiszen megmutathatjuk milyenek is vagyunk valójában, milyen szolgáltatásunk van, mit szeretnénk eladni.

A tartalommarketing elsősorban az értékes, jól célzott , minőségi tartalomról szól, ennek generálásában pedig egy jól összeszokott csapat tud segíteni.

 

Célunk az, hogy minden témában otthonosan mozogj!

Amennyiben van olyan téma, ami érdekelne, amiről szívesen olvasnál, de még nem tettük közzé, írj Nekünk javaslatot!