Hétfői cikkünkből már megismerkedhettetek a SMAC kifejezéssel (Social, Mobile, Analytics, Cloud). A héten kicsit alaposabban is körbejárjuk a témát, és minden nap bemutatunk nektek részletesebben is egyet e négy alapfogalom közül. Mai írásunkat az Analytics-nek szenteljük.

Gyakran vásárolsz ajándékot? Hogyan szoktál választani? Talán azt minden kétséget kizáróan kijelenhetjük, hogy aki egy jó ajándékot szeretne venni, az nem magából indul ki. Abba kell belegondolnia, hogy mi az, amire a másik fél vágyik. Ehhez pedig mindennél fontosabb, hogy ismerjük a másik felet, hiszen ha nincs semmilyen információnk róla, a személyiségéről, arról hogy mi érdekli, akkor legjobb esetben is csak találgatni tudunk arról, hogy mi lenne számára az ideális meglepetés.


Nincs ez másképp egy honlappal sem. Ahhoz, hogy a felhasználói/fogyasztói igényeket kielégítő weboldalt üzemeltess elengedhetetlen, hogy megfelelő képpel rendelkezz a látogatóidról. Ebben lehetnek segítségedre az analitikákat, statisztikákat készítő különböző szolgáltatások, mint például a Google Analytics (GA). A Google Analytics hatalmas segítség egy honlap forgalmának a megnövelésében, és ezáltal közvetve a vállalkozás sikeresebbé tételében. Összeszedtünk Neked 5 indokot, hogy miért használd Te is a GA-t, ha eddig nem tetted volna.

1: Mert teljesen ingyenes

A Google Analytics egyik legnagyobb előnye a hasonló szolgáltatásokkal szemben, hogy teljesen ingyenes. Se regisztrációs díj, se havi költségek, semmi. 0 Ft kiadás. Igazából nem szól semmilyen pénzügyi érv a GA használata ellen.

2: Könnyen használható

Az ingyenesség ellenére egy könnyen használható szolgáltatásról beszélünk. Egyszerű elindítani, hiszen az alapvető funkciók eléréséhez csak egy rövid programkódot kell beilleszteni a weblap oldalaiba. Emellett maga a GA felülete is könnyen működtethető, használata szinte intuitív módon elsajátítható. Persze, aki jobban is elmélyülne a webanalitikai szoftver alkalmazásában, annak már lehet, hogy a bonyolultabb beállításokkal és a GA mesteri szintű kezelésével kissé meggyűlik a baja. Ilyenkor persze érdemes lehet profi szakemberekhez fordulni, akik pénzért ugyan, de megtaníthatnak minket a Google Analytics minden apró fortélyára.

3: Rengeteget megtudhatsz belőle

Hol élnek a látogatóid? Mikor nézik az oldaladat? Milyen nyelvet beszélnek? Honnan érkeznek a honlapodra? (Közösségi oldalról jöttek vagy keresőmotor segítségével, netán direkt elérésről van szó?) Mit csinálnak, ha már ott vannak? Mit keresnek pontosan? Hova klikkelnek? Ezekre a kérdésekre, és még sok másra mind-mind választ kaphatsz a Google Analytics segítségével. Ha pedig megvannak a válaszaid, nincs más dolgod, mint mérőszámok alapján megvizsgálni őket, feltárni az összefüggéseket, és levonni a következtetéseket. Ebben szintén nagy segítségedre lehet a GA az egyéni elemzéseivel („custom reports”).

4: Kiválóan működik a Google Adwords rendszerével

A Google Analytics integrálható a Google Adwords rendszerével, ami nagyban megnövelheti kampányaid hatékonyságát. Az Adwords-ös adatok jelentős része automatikusan továbbítódik a GA felületére, így könnyen időt és energiát spórolhatsz.

5: Remek módja online kampányaid értékelésének

A speciális szegmenseknél (advenced segments) beállíthatod, hogy mely domaineket szeretnéd megfigyelni. Ha valamelyik megadott domainről átkattint valaki a Te weblapodra azt a GA jelzi Neked, így könnyen kitapasztalhatod, honnan mennyi látogató érkezik, ebből pedig levonhatod a tanulságot, hogy melyik hirdetési stratégiád működik a legjobban, melyiket érdemes a jövőben is alkalmaznod.

Ez csak 5 indok, hogy miért érdemes használni a Google Analytics rendszerét. Mi ezeket gondoltuk a legfontosabbnak, de egészen biztos, hogy sokáig lehetne még sorolni a jobbnál jobb érveket. Reméljük, tetszett a cikk, és Te is sikeres felhasználója leszel a GA-nek. Ha ezen felül mi is tudunk segíteni Neked honlapod sikeresebbé tételében (pl.: a desgin újratervezésével), vedd fel velünk a kapcsolatot!