Bármivel is foglalkozik a céged, az ügyfelek szerzése és megtartása  egy nehéz , mégis számottevő feladat az üzleted működtetéséhez. Hiszen, valljuk be, nélkülük nem is lenne miről beszélnünk. Ebben a cikkben, felsoroljuk Neked azokat a praktikákat, amelyek pont ebben segítenek Téged.

Client-retention-strategies

A legjobb ügyfél, az a már létező ügyfél – a legjobb módon úgy tudod bebiztosítani az üzletedet, hogy nem csak új vevőket próbálsz elcsábítani, hanem a régieket is próbálod megtartani, megpróbálod elérni, hogy máskor is Téged válasszanak. Mindenképp figyelj arra, hogy a munka során a legtöbbet add, amit kínálni tudsz. Még akkor is, ha tudod, hogy többször nem lesz lehetőségetek együtt dolgozni, mert ne feledd: az emberek szeretnek beszélni. Ha pedig az ügyfeleid elégedettek voltak a munkáddal, elég valószínű, hogy ismerőseiknek, barátaiknak is Téged fognak ajánlani.

1. Válaszd ki a legjobbakat!

A munkád 80%-a az ügyfeleid 20%-ától jön. Járj utána, hogy kik a számottevőbb ügyfeleid, és fókuszálj rájuk! Természetesen, nem szabad elfeledkezned a többi ügyfeledről sem, de mindenképp kövesd figyelemmel rendszeresen a fontosabb ügyfeleidet!

2. Felejtsd el a szakmai szavak túlhasználását!

A kommunikáció során, ha azt a helyzet nem kívánja meg, kerüld a túlzott technikai kifejezések használatát! Könnyen elijesztheted vele ügyfeledet, és még félreértésekhez is vezethet.

3. Mutasd meg, hogy felkészült vagy!

Bármilyen szakmai ágat képvisel is az ügyfeled, mindig legyél tisztában tevékenységével; érdemes magával a szektorral is megismerkedned, a könnyebb együttműködés érdekében.

4. Vond be őket a munkába!

Még, ha utána is néztél az üzletágnak, nem vagy szakértő; de az ügyfeled az. A kommunikáció nagyon fontos, ne félj kérdezni az ügyfeledtől!

5. Ismerd meg az ügyfeleidet!

Nem csak az ügyfeled üzletét érdemes megismerned, hanem magát az ügyfeledet is. Ha már többet tudsz róluk, könnyebben tudod majd megállapítani, hogyan kezeld őket, miként beszélj velük, és mit várhatsz el tőlük. Maga a tudat, hogy érdeklődsz irántuk, egy pozitív visszajelzés lehet a számukra.

6. Kérj visszajelzést!

Ügyfeleidnek egyébként is van véleményük a munkádról, miért ne használhatnád ezt ki? Ha elmondják, miről mit gondolnak, közelebb kerülhetsz ahhoz a célodhoz, hogy a lehető legjobb munkát végezd, az ügyfeleid igényeinek megfelelően.

7. Legyen érdekes!

A találkozód során érdemes mindig egy érdekes és kellemes légkört kialakítani; a humor, és a small-talk ebben nagy segítőtársad lehet.

8. Mindent dokumentálj!new1

Sosem elég a dokumentáció. Minden fontos döntést jegyzetelj le, és dokumentálj, majd adj egy másolatot az ügyfelednek! Hidd el, értékelni fogják.

9. Ragaszkodj a feltételekhez!

Az ügyfelek kiváló, gyors és olcsó munkát szeretnének. Mindig figyelj arra, hogy a Te ügyfelednek éppen mi a legfontosabb! Lehet éppen kiváló munkát szeretne, és minél hamarabb, nekik valószínűleg a munkád többe fog kerülni, mint annak, aki több időt hagy a kivitelezésre.

10. Munkatervezés

A közös munka fontos, de néha zavaró is lehet. Ne hagyd, hogy az alkalmazottaid magánakciók során beszéljék meg egymással terveiket, mert könnyen szem elől téveszthetik saját céljaikat, elfeledkeznek saját gondolataikról. Ez persze nem azt jelenti, hogy ne vedd figyelembe az ötleteiket. Dolgozzanak külön és egyesével keresd meg őket, és érdeklődj a terveikről!

11. Ígérj kevesebbet, de nyújts többet!

Nyújts valami extrát az ügyfeleidnek! Nincs is jobb meglepetés nekik, mintha például előbb elkészülsz, mint az eltervezett határidő, vagy ha plusz dokumentációt nyújtasz nekik.

12. Konzultáljatok kétszer egy nap!

A belső kommunikáció is nagyon fontos. Bármit terveztél a napra, hagyj időt a kollégáiddal történő megbeszélésekre! Egyszer reggel, egyszer pedig a nap végén, ha összeültök, az teljesen megfelelő.

13. A tervezők és fejlesztők a sztárok!

Ha esetleg te vagy a manager a cégednél, és magán a terméken/szolgáltatáson nem sokat dolgozol, érdemes a fejlesztőt – aki viszont ténylegesen azon dolgozik – megkérned, hogy kísérjen el az ügyféllel történő megbeszélésre. Ők azok, akik igazán tudják mi az, ami lehetséges, és mi az, ami nem.

14. Beszélj mindenkivel!

Néha az ügyfeled igazából csak egy kapcsolattartó személy; valaki, aki a vállalatot képviseli. Ha tudod, hogy több személy fogja a cégüknél használni a termékedet, próbáld meg minél több illetékes személlyel felvenni a kapcsolatot!

Customer-Retention115. Az első a minőség!

Figyelj arra, hogy a megbeszélés során, hívd fel a figyelmet a készülőben lévő termék jellemzőire. Ha például egy weblapszerkesztő vállalkozást üzemeltetsz, emeld ki, hogy az általad készített webfelület használata egyszerű, vagy például, hogy az oldalak betöltődése gyorsan történik.

16. Ne felejtsd el, ki a főnök!

Mindkét oldalon – a Tiéden és az ügyfeledén is – van egy személy, aki az üzletért felelős. Az ügyfeled megszabja, mit szeretne, az alkalmazottaid pedig végrehajtják azt. Ne hagyd, hogy a határok elhomályosodjanak.

17. Költségek feletti irányítás

Mindig kövesd figyelemmel, hogy mi történik. Néha a kivitelezési folyamat tovább tarthat, és akár több költséget is vonhat maga után Neked is és az ügyfelednek is. A legjobb dolog, amit csinálhatsz az az, hogy több kisebb részre bontod a feladatokat, és kiosztod a beosztottaid között.

18. Kommunikálj!

Folyamatosan tájékoztasd az ügyfeledet, hogy hogy halad a munka. A háttér-információk és sikersztorik megtartják az ügyfeled pozitív hozzáállását, ami egy egyszerűbb és kellemesebb együttműködéshez vezethet.

19. Folytasd az eladást!

Folytasd termékeid értékesítését! Sok ügyfél a jövőbeli termékeidre is kíváncsi.

 

Forrás: http://www.sitepoint.com/ways-keep-clients-coming-back/

Tartsd észben a tippeket, amiket felsoroltunk Neked, és garantáltan jó benyomást keltesz majd ügyfeleidben, amely  megalapozza majd a visszatérésüket is.

Reméljük, segítettünk Neked, ha bármilyen kérdésed vagy hozzászólásod lenne, írj Nekünk bátran.