Webáruházi trendek – 2016: Új nyerő kereskedelmi és marketingtechnikák. Ezt a nevet viselte a február 18-án a Piac&Profit és a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által rendezett roppant színvonalas konferencia, amelyen mi is részt vettünk. A teltházas esemény célja az volt, hogy bemutassa az üzletemberek és érdeklődők számára, hogyan lehet lépést tartani a weben végbemenő rohamos tempójú változásokkal, és hogy melyek a webshopokhoz köthető legfontosabb tudnivalók, technológiák és marketingfogások.

Bár a 16 meghirdetett előadásból az egyik sajnos elmaradt, így sem volt okunk panaszra, hiszen a megtartott prezentációk nagyon tanulságosak és érdekesek voltak. Az előadók mind szakértői voltak saját témájuknak, a rendezvény szervezői igazán jól válogatták ki őket, mivel tényleg minden szóba került, ami így vagy úgy, de kötődik a webáruházakhoz. A húszperces prezentációk négyes blokkokban kerültek bemutatásra, köztük rövid szünetekkel, amikre szükség is volt, hogy ne legyen túl zsúfolt a nap, és hogy a résztvevők fel tudják tenni kérdéseiket az előadóknak.

Az első blokkban többek között a webshop nyitás jogi hátterével ismerkedhettünk, megtudhattuk hogyan érdemes megszervezni online áruházunkat, és bemutattak néhány olyan weboldalt, aminek segítségével könnyen maximalizálhatjuk áruforgalmunkat. Ilyen honlapok közé tartozik például a Crazyegg.com vagy épp az Optimonk.hu. Mindkettő az oldalunkra(/webshopunkba) látogatók viselkedését monitorozza, és ez alapján segít nekünk rávilágítani, hol kell még javítanunk, hogyan érhetünk el jobb konverziós rátát.

Szóba kerültek a különböző technikák is, amikkel sikeres webáruházat működtethetünk. Fontosak például az akciók és hűségprogramok, amikkel egyrészt „behúzzuk” az új vevőket, másrészt megtartjuk a korábbiakat. Szintén nem elhanyagolható emellett, hogy megfelelő módon elemezzük vásárlóink magatartását (átlagosan mit, mennyit, milyen gyakran vásárolnak stb…), illetve hogy termékkapcsolással, tájékoztatással és a termékünk értékelésének lehetőségével növeljük a bizalmat ügyfeleinkben, és ezáltal az áruforgalmunkat is.

A második blokkban ezután a gyorsaságra, a kielégítő ügyfélkezelésre és a helyes marketing stratégiára helyeződött a hangsúly. Kiderült például, hogy a megfelelő logisztikai háttér hiánya bizony könnyen webshopunk sikerességébe kerülhet, mivel a fogyasztók szinte mindennél többre értékelik a gyorsaságot és a kényelmet.

Szintén eredményességünket veszélyezteti a nem kielégítő ügyfélkezelés. Tudtad, hogy az elégedetlen vásárlók közül csak minden 27-ik reklamál? Ha tehát volt már legalább egy panaszkodó ügyfelünk, akkor feltehetően több olyan is van, aki elégedetlen volt, csak épp nem szólt róla. Épp ezért elengedhetetlen, hogy reklamáló vevőinkhez őszinte megértéssel forduljunk, és törekedjünk arra, hogy valós kárpótlásban részesüljenek. A lényeg az, hogy állandó kapcsolatban legyünk vásárlóinkkal a közösségi oldalak és egy jól működtetett ügyfélszolgálat segítségével.

Fontos persze a helyes marketingstratégia kialakítása is, amin például márkánk tudatos építésével, igényes megjelenéssel vagy épp aktív tartalommarketinggel lehet hatékonyan javítani.

Az e-számlázásról és az online fizetési rendszerek jelentőségéről hallhattunk előadásokat a harmadik blokkban. Az előadók itt arra hívták fel a közönség figyelmét, hogy az e-kereskedelem növekedésével egyre inkább megéri beépíteni az online fizetés lehetőségét webáruházunkba. Ezzel ugyanis nemcsak a vásárlók elégedettségét növelhetjük, de nagyobb összegeket is megtakaríthatunk vállalkozásunk számára.

Azt is szem előtt kell tartanunk, hogy az általunk használt rendszer a lehető legkorszerűbb legyen, így például reszponzívnak (azaz mobilbarátnak) kell lennie, illetve működésében is minél inkább a fogyasztói igények kielégítésére kell törekednie.

A harmadik blokk előadásai után a szervezők ínycsiklandozó ebéddel várták a résztvevőket, aminek elfogyasztása után már csak három előadás, és az üzleti kézfogó maradt hátra. Ebből az utolsó három prezentációból az érdeklődők megtudhatták például, hogy miként érhetnek el nagyobb konverziót weboldaluk személyre szabásával, vagy hogy hogyan is kell helyesen használni a social media felületeket, illetve hogy miért elengedhetetlen, hogy biztonságosan működtessük informatikai rendszerünket.

Megint szóba került, hogy az analitikák segítenek nekünk megismerni webshopunk/honlapunk látogatóit, ami aztán hozzájárul ahhoz, hogy sikeresen perszonalizálhassuk oldalunkat. A személyre szabott oldalak segítségével pedig növelhetjük online boltunk bevételét.

Szintén ebben lehet segítségünkre a megfelelő jelenlét a közösségi oldalakon. Ehhez azonban elengedhetetlen, hogy ismerjük az adott social media felület természetét, hogy mit „szabad” rajta, és mit nem. Itt újra elhangzott, hogy a megfelelő ügyfélkezelés hatalmas jelentőséggel bír, vásárlóinkat mindig türelemmel kell kezelnünk, ha azt szeretnénk, hogy lojálisak maradjanak. Az előadások után a rendezvény végül egy üzleti kézfogóval zárult, ahol a résztvevők röviden bemutathatták magukat és vállalatukat, ami kiváló alkalmat nyújtott az üzleti célú ismerkedéshez és kapcsolatépítéshez.

Mindent összevetve a Webáruházi trendek 2016 elnevezésű konferencia egy tartalmas és érdekes esemény volt, ahol a hallgatóság nem csak a webshopokhoz, de az egész online jelenléthez kapcsolódóan rengeteg hasznos információval gazdagodhatott.

Ha Te is webshopot nyitnál, vagy új honlapot indítanál, vedd fel velünk a kapcsolatot!