„Kész a weboldal, már csak várni kell, hogy a potenciális ügyfelek megtaláljanak minket és nem lesz semmi gondunk.”

nettsider1Ez az, amit sokan gondolnak. De számtalan ok létezik, amiért ez a hozzáállás a cég sikerességét is akadályozhatja. Képzeljük el, hogy van egy jó weboldalunk, amit néhány vagy akár több évvel ezelőtt alakítottunk ki. A kezdetekkor sok ügyfél figyelmét fel is keltettük vele. Úgy gondoljuk, ez így jó is, hiszen sikeresek voltunk. Nem tervezünk változtatni a honlapon. Most tegyük fel, hogy a konkurens cégek úgy döntenek, hogy ők igenis haladni fognak a korral, és új design-t adnak a weboldaluknak, modernizálják magukat, ennek köszönhetően vonzóbb választást jelenthetnek a piacon. Mi lesz akkor cégünk sorsa? A mi weboldalunk ‘jónak’ számított pár évvel ezelőtt, most viszont a konkurenciáé megüti a ‘nagyon jó’ szintet.

„Egy kép többet mond ezer szónál.”

Egy weboldal egy cég legfontosabb eszköze annak elérése érdekében, hogy ügyfeleket szerezzen és ismertté váljon a piacon. Az első benyomás, a kép, amit a honlap a cégről mutat, mindig nagyon fontos a bizalom elérésének szempontjából. Az oldal tervezése, kinézete és grafikája, a színek, a képek jelentősen hozzájárulnak a cég vonzóvá tételéhez.

Ahogy az évek múlnak, újabb és újabb fejlesztések látnak napvilágot, amelyeket ha a cég figyelmen kívül hagy, súlyos hátrányba kerülhet.

Ilyen például a közösségi oldalak használata. Fontos, hogy egy cég az ismert és nagyobb oldalakon (Facebook, Twitter, LinkedIn) jelen legyen, melyekhez a linkeket a cég weboldalán érdemes feltüntetni. Videó megosztó oldalakon, mint például a Youtube egy saját csatorna létrehozásával; vagy a cég profiljába vágó már bejáratott több százezer feliratkozóval rendelkező külső csatornákkal megállapodva magát a céget és a weboldalat is népszerűsíteni lehet. SEO

Egy mobil-barát verzió kialakíttatása is ajánlott. Akiknek az oldala nem rendelkezik ezzel a lehetőséggel, a Google „bünteti” azt és hátrébb helyezi a találatok listájában a keresések alkalmával (SEO).

Az Adobe Flash hanyatlása is egy új okot ad a weboldal újraalakítására. Azoknak a cégeknek, akik sikeresek akarnak lenni, ajánlott egy alternatív megoldás találása. Hiszen mit ér egy honlap, ha a tartalmát nem lehet megjeleníteni? A Flash helyett a HTML5 van elterjedőben. Kevésbé terheli az oldalt és sokoldalú felhasználást tesz lehetővé.

Egy cég folyamatosan fejlődik. Új szolgáltatásokat nyújt, bizonyos dolgok változnak megléte során. Ilyenkor ajánlott aktualizálni az oldalt, új menüpontokat tervezni és a tartalmat is frissíteni. Az esetleges félrevezető tartalmak egyből szemet szúrnak a mai internetező generációnak és ez komoly ügyfélvesztéshez vezethet.

Új logó vagy új szlogen tervezése vagy webshop kialakítása is fellendítheti a vállalkozás sikerességét. Az emberek (ügyfelek) igénye is változott az évek során. Manapság a direktebb kommunikációt kedvelik. Igényük van a lehetőségre, hogy hozzászólhassanak bizonyos termékekhez, szolgáltatásokhoz és erre visszajelzést is kapjanak, ami másokat is vásárlásra ösztönözhet. A weboldalon egy élettel teli fórum-közösség is kialakulhat, ami sose jelent hátrányt, bármi is legyen a vállalat profilja.

online-forum

Mivel a nemzetközi piacon való részvétel egyre fontosabb a mai életben, érdemes a cég honlapját többnyelvűvé alakíttatni. A magyar nyelven kívül, az angol és a német az, amelyek előnyt jelenthetnek az üzleti életben a cég számára.

Összességében, egy weboldal újratervezése és aktualizálása hatalmas előnyt jelenthet egy cég számára a versenytársaival szemben. Szükség van egy olyan faktorra, ami első ránézésre azt az érzetet kelti az ügyfélben, hogy igen, nekem ezt a céget kell választanom.

Segítségre van szükséged? Fordulj hozzánk bizalommal!