Social, Mobile, Analytics, Cloud. Azon túl, hogy megkönnyítik a mindennapi életünket, a mai marketing négy alappillérét, 2016 üzleti sikereinek alapját képezik. Bár mind a négy különálló terület, együtt alkalmazva őket igazán hatékony lehetsz a digitális világban, ugyanis segítségükkel alaposan megismerheted fogyasztóidat.

Röviden összefoglaltuk Neked, melyik terület mivel járulhat hozzá marketingstratégiádhoz, hogyan segítheti munkád.

Social – Közösségi média

Az elmúlt néhány évben – de még a legutóbbi hónapokban is – a közösségi média nagy változásokon ment keresztül. A platformoktól kezdve az élő-videó applikációkig, a Twitter, a Facebook és az Instagram alapjaiban változtatja meg a vállalatok működését és figyelmének központját.

A közösségi média egy olyan szerepet tölt be az üzleti életben, amely jól alkalmazható a márkatudatosság, kapcsolatépítés, ügyfél-elégedettség felmérése vagy a lead generálás során, és még ezernyi más területen. Ha a toppon akarunk lenni, muszáj mindig képben lennünk a legfrissebb hírekkel, fejlesztésekkel, és trendekkel kapcsolatban.

Tény, hogy nem minden üzletnek szükséges az összes közösségi oldalon megjelenni, de nagyon fontos, hogy ismerd a közönséged, és tudd, hogy hol találhatod meg őket – illetve ők hol találhatnak meg Téged.

Mobile – avagy éljen a mobilitás

A blogunkon többször is előkerül a mobilbarát kifejezés, és nem véletlen, hogy ennyit hangoztatjuk fontosságát, hiszen az internetezők 80%-a rendelkezik okostelefonnal. Az eMarketer szerint 2016-ban a digitális hirdetések 62,6%-át a mobilhirdetések teszik majd ki. Ez azt jelenti, hogy legtöbbször mobileszközökről próbálják elérni oldalad, tehát egy reszponzív weboldal gondolata nem lehet másodlagos. Biztosnak kell lenned benne, hogy minden tartalmad gond nélkül elérhető ügyfeleid számára. Kiábrándító, ha az információ fele kilóg a képről vagy a vizuális elemek nem megfelelően jelennek meg. Ha leendő ügyfeleidnek túl sok „munka” megtalálni, amit keresnek, azonnal tovább állnak.

Analytics – Analízis

Az üzleti analízis és adatplatform az eleje és a vége minden marketingkezdeményezésnek. A marketingkampányok során gyűjtött adatok fogyasztóid szokásairól nélkülözhetetlenek a jövőbeni marketing tevékenységedhez.

A mai eszközökkel ez az adatgyűjtés szinte gyerekjáték. Saját helyzeted nehezíted, ha nem kovácsolsz előnyt belőle, hiszen ha nem vagy képes könnyen, gyorsan az adatgyűjtésre és azok elemzésére, kudarcra vagy ítélve. Rengeteg Analytics kurzus indul manapság, hiba lenne kihagyni.

Cloud – A felhő

Cloud, vagyis felhő/felhő tárhely. Ilyen például a Google Drive, a Dropbox vagy az iCloud. Ha van okostelefonod, biztosan használod e tárhelyek valamelyikét. A felhő megjelenése megkönnyítette a képek, videók, dokumentumok vagy egyéb fájlok mentését, megosztását, későbbi elérését, hiszen a tárhely nincs helyhez kötve. Többé nincs szükségünk külső meghajtókra, vagy pendrivera. Tértől és időtől függetlenül elérhetjük fájljainkat.

Mindez szép és jó, de hogy működnek együtt?

Ha azt nézzük, melyik a fontosabb, könnyen eljutunk a tyúk és a tojás történetéhez. Valójában mindegyik ugyanolyan fontos, de a könnyebb érthetőség kedvéért itt van három egyszerű példa, hogyan lehet őket hatékonyan alkalmazni.

  1. Használj kampányodhoz social média opt-inokat, hogy a magasabb érdeklődés mellett még több információt gyűjthess be.

Ha olyan kampányt futtatsz, melynek lényege, hogy feliratkozásért cserébe adsz valami „pluszt”, előnyösebb, ha valamelyik social média fiókkal jelentkezteted be őket. Így nem csak az email címüket szerzed meg, hanem a közösségi profiljaik alapján rengeteg fontos adattal gazdagodhatsz.

  1. Reszponzív kampány, és social média felületek elérése néhány kattintással.

Minden kampányod és landing page-ed legyen mobilbarát, és az sem hátrány, ha egy kattintással megoszthatóvá teszed őket, így a felhasználók könnyen viszik híredet a különböző közösségi oldalakon.

  1. Tárold felhőben a mért fogyasztói adatokat.

Kampányodat folyamatosan monitoroznod kell, hogy megfelelően reagálhass, akár jól megy, akár rosszabbul. Ha az adatokat felhőben tárolod, bárhonnan elérheted őket, így saját dolgodat könnyíted meg, hiszen valós időben reagálhatsz a változásokra.

(Forrás: MarketingLand)

Összességében a SMAC alkalmazásának lényege a könnyű hozzáférés biztosítása és a felhasználói élmény javítása. Gondold át SMAC stratégiád, hozd ki belőle a legtöbbet!