Megdöbbentő adatokkal állt elő a Deloitte a feltörekvő középvállalatok versenyképességi mutatóit vizsgáló Versenyképességi Indikátor jelentésében. A feltörekvő középvállalatok, olyan jól fejlődő cégek, melyek éves bevétele meghaladja az 1 milliárd forintot. A 2014-ben több, mint 506 ezerre becsült kkv-k közül ez nagyjából 7000-7300 vállalkozást jelent.

A Deloitte kutatása szerint e cégek 56%-ának még csak weboldala sincs, 29%-uk pedig nem folytat marketingtevékenységet. Különösen sokkolóak ezek a számok annak fényében, hogy a megkérdezett vállalkozások az ügyfélszerzést tartják az egyik legnagyobb nehézségnek. A mai világban már kitüntetett szerepe van a vásárlás előtti információ beszerzésének, illetve az ár-érték arány kielégítő módú és mértékű hangsúlyozásának, ezért nagyon fontos a megfelelő online jelenlét. Weboldal és online marketing hiányában ugyanis biztos, hogy gondot fog okozni az ügyfelek elérése.

laptop kkv

A jelentés másik, szintén meglepő tanulsága, hogy ezek a feltörekvő középvállalkozások rendszerint maguk próbálnak meg minden problémát orvosolni, ahelyett, hogy szakértői segítséghez fordulnának. Ez azért különös, mert a cégek 90%-a kedvezően ítéli meg helyzetét, 50%-uk pedig a jövőt illetően is bizakodó, így biztosra vehető, hogy többségük megengedhetné magának, hogy egy profi szakemberrel végeztessen el olyan munkákat, amelyekhez a vállalkozás maga nem ért. Az, hogy ezt mégsem teszik meg, nem épp szerencsés döntés, hiszen egyértelmű, hogy egy építőipari cég az építőiparhoz ért, és nem a szervezetfejlesztéshez vagy épp a weblapkészítéshez. Az efajta speciális szaktudást igénylő feladatokat épp ezért kifizetődőbb, ha profikra bízzuk, ahelyett, hogy magunk végeznénk félmunkát.

Ha Te is inkább egy profira bíznád a weboldalad elkészítését, vedd fel velünk a kapcsolatot, és mi segítünk Neked elképzeléseid megvalósításában.

Forrás: hvg.hu