Itt az ideje, hogy üzletvezetőként őszinte legyél magaddal. Gondoltál már rá, hogy vállalkozásod az online vizekre evezzen, de lemondtál róla, hiszen úgysem jönne be? Rengetegen gondolják így, de ezzel kihagynak egy nagyszerű lehetőséget, hogy üzletük még sikeresebb lehessen.

Az online felület olyan fejlődési lehetőségeket rejt magában, melyeket sosem érhetsz el a „hagyományos” módon. Egy webáruház létrehozása például hihetetlen magasságokba repítheti eladásaidat, arról nem is beszélve, hogy leendő ügyfeleid jelentős többsége először weboldaladat keresi fel bővebb információért.

Összeírtunk Neked 5 pontot a sikeres online üzlethez:

1. Készíts tervet.

Evidensnek tűnik, de mielőtt belevágsz az online eladásba, tisztában kell lenned azzal, hogy melyik az a termék/szolgáltatás, ami ténylegesen növeli eladásaid, és hogy melyek azok a csatornák, ahol célcsoportodat a leghatékonyabban érheted el. Túl sokan esnek bele abba a hibába, hogy egyedüli céljuk a termék-, szolgáltatáskörük bővítése, nem is gondolva arra, hogy van-e egyáltalán kereslet rájuk, és ha van is, hogyan lehet a leghatékonyabban elérni a célcsoportot. Egy az e-kereskedelemre szabott terv segít átlátni a piacot, rendszerezni a mindennapi feladataidat, azonosítani a versenytársaid, és meghatározni pénzügyi céljaidat.

2. Mérd fel a lehetőségeidet weboldal terén.

Ahogy a technológia fejlődik, úgy a lehetőségeink is bővülnek, azonban nem mindegyik lehetőség ugyanolyan jó megoldás, mint a többi. Számításba kell venned olyan dolgokat, mint az oldal funkciói, konverzió optimalizálás, biztonsága, betöltési sebessége, vagy az oldal navigációja, a felhasználói élmény segítése. Fontos tudnod, hogy az olcsóbb megoldások kevesebb funkciót jelentenek, és több elvégzendő munkát Neked. Ha minőségi munkát szeretnél, bízd rá magad egy szakértő csapatra. Igen, valóban többe kerülhet, de Neked kevesebb befektetett idővel és fejfájással jár. Emellett, ha oldalad nem felel meg a mai felhasználói elvárásoknak, az alacsonyabb költségű, amatőr megoldásokkal készült weboldal is kidobott pénz lehet az ablakon.

3. Könnyítsd meg a vásárlóid dolgát.

Ez szorosan kapcsolódik a második pontunkhoz, de érdemes külön beszélni róla. Neked az a jó, ha leendő fogyasztóid, ügyfeleid minél egyszerűbben rád találnak. Ha például a webshopokra gondolunk, kulcsfontosságú a vásárlás befejezésének optimalizálása, hogy vásárlóid a lehető legkevesebb kattintással tudják megvenni termékeidet. Ezen kívül arra is érdemes gondolni, hogy lesznek olyan vásárlóid, akik beleteszik a kosárba az adott terméket, de nem veszik meg. Ilyenkor célszerű figyelmeztető e-mailt küldeni nekik, ezzel arra ösztönözve őket, hogy újra felkeressék oldalad. A minél kevesebb kattintás elve természetesen az összes honlapra érvényes, hiszen a felhasználók nem szeretnek sok időt eltölteni a kereséssel, ha nem találnak valamit, tovább állnak.

4. Van tartalomstratégiád?

A következő kulcslépés, melynek fontosságát hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni, az a tartalmad pozícionálása. Rengeteg weboldal van (főleg a sablonra épülők), ahol nincs lehetőség a megfelelő kategóriák, alkategóriák kialakítására. Még több azokból, melyek nem tudják kezelni az olyan egyedi tartalmakat, mint a hírlevelek, blogok, videók. Ne felejtsd el, hogy ez az oldal Neked készül, és a tartalomnak is a Te ügyfeleidhez kell igazodnia. Egy profi webfejlesztő átsegíthet ezen a problémán.

5. A social media jelenlét kiépítése.

Ha összeállt a terv a weboldaladról, ne feledkezz meg arról sem, hogyan promotálhatod üzleted. A fizetett hirdetés is egy opció, de ha igazán költséghatékony megoldást keresel, használd az olyan közösségi felületek nyújtotta lehetőségeket, mint például a Facebook, LinkedIn, Google+, Twitter, és az Instagram. Ez a social média marketing. Ennek lényege, hogy vízióid, értékeid kommunikáld a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt érdeklődőknek.

Az e-Kereskedelem nagy falatnak tűnhet, de ha ismered magad és ügyfeleid, és hajlandó vagy ismereteidet kiterjeszteni az online világ felé, új honlapod segíthet vállalkozásod fellendítésében, jövőbeli céljaid elérésében.

Ha kész vagy új szintre vinni vállalkozásod, keress fel bennünket, segítünk Neked!