Ahogyan a legnépszerűbb social media oldalak a hétköznapokban új információszerzési felületté váltak, a különböző közösségi oldalakon való jelenlét már az üzleti szférában is éppolyan természetes, mint a magánéletben.  A Social Media Examiner 2015-ös jelentésére hagyatkozva a vállalkozások igen aktív felhasználók, a megkérdezettek 94%-a használja üzleti célokra a közösségi platformokat.

fbuse

Forrás: Social Media Marketing Industry Report 2015

Ebből az is látszik, hogy napjainkra már azzal sem kerülünk pusztán versenyelőnybe, ha nem csak magánszemélyként regisztráltunk. A kulcs a minőségi tartalom generálása a lehető legtöbb felületen, és ennek egyik legfőbb szegmense a közösségi oldalak világa. Ezek után logikus a kérdés, miszerint mennyi időt érdemes rászánni vállalkozásunk social media aktivitására? A már hivatkozott statisztika alapján látható, hogy a nagy átlag 6, vagy annál is több órát szán a közösségi jelenlétre. 

fbtime

Forrás: Social Media Marketing Industry Report 2015

És hogy miért is érdemes energiát fektetni mindebbe? Továbbra is maradva a Social Media Examiner riportjánál, majdnem 80% a pozitív visszajelzés a növekvő érdeklődés – forgalom kapcsán.

elonyok

Forrás: Social Media Marketing Industry Report 2015

Az sem mindegy persze, hogy melyik oldalt választjuk, hiszen közel sem biztos, hogy mindegyik megfelel az igényeinknek. Érdemes átgondolni, hogy ki a célközönség, egyáltalán cégünket hová pozícionáltuk? Természetesen egyik nem zárja ki a másikat, regisztrálhatunk az összes fellelhető oldalra, azonban itt újra felhívnánk a figyelmet a minőségi tartalom fontosságára. Ahhoz, hogy üzenetünk, és azzal együtt mi magunk is célba érjünk, a “mit” és a “hol” dimenzióinak összhangban kell lennie. LinkedIn

Profilunktól függ, hogy milyen tartalom, melyik felületen ér el a leghatékonyabban potenciális ügyfeleihez. Általánosságban azt mondhatjuk, hogy a B2B, azaz a business to business vállalkozások elsősorban a LinkedIn-en sikeresek, a B2C cégek pedig a Facebookon érik el legkönnyebben az alanyaikat, de a siker érdekében érdemes ennél precízebb szempontok alapján dönteni.

Minket Facebook-on és LinkedIn-en találsz meg!