Feltehetően már mindenki találkozott a SEO kifejezéssel, legalábbis mindenki, akiben felmerült már a kérdés, hogyan tehetne szert nagyobb látogatottságra.  Ennek ellenére, vagy talán éppen ezért, rengeteg különböző és sokszor egymásnak ellentmondó információra bukkanhatunk vele kapcsolatban. Hogy teljes és hiteles képet kapjunk, érdemes mindent az elejéről kezdeni.

A SEO egy angol mozaikszó a Search Engine Optimization kifejezésből, ami magyarra fordítva a keresőoptimalizálást takarja.

Hogy miért is fontos ez?

Minden cég és vállalkozás számára fontos, hogy könnyen elérhető legyen a célközönsége számára. Aki elsőként még csak a weblapunk látogatója, az a későbbiekben a leendő ügyfelünkké válhat. De egyáltalán nem mindegy, milyen feltételeket biztosítunk ahhoz, hogy aki akar, az egyáltalán ránk találhasson. A keresőkben használt kulcsszavakra adott találati lista ugyanis rangsorol, és ha mi a sokadik oldalra sorolódunk, sokkal kevesebb esélyünk van rá, hogy minket válasszanak, a konkurens, egyszerűbben elérhető oldalakkal szemben.

A kérdés tehát, hogyan tudunk jobb helyezést elérni, és a találati listák élére kerülni?

A Page Rank, azaz a találati lista sorrendje sok különböző szempontot figyelembe véve alakul ki, a SEO gyakorlatilag ezeknek a szempontoknak az optimalizálása. Ilyen többek között az oldalra mutató linkek mennyisége és minősége, valamint a reszponzivitás is, azonban a komponensek folyamatosan alakulóban vannak, így ha a lista elejére kívánjuk pozícionálni magunkat egy hozzáértő szakértelmére lesz szükségünk.

Sokan beleesnek abba a hibába, hogy elkezdik teleszórni linkekkel az internetet, azonban ezt igen kis hatásfokú siker, de annál komolyabb büntetés követheti. A Google ugyanis különböző algoritmusok segítségével szűri és szankcionálja is a mesterségesnek tűnő hivatkozásokra építő oldalakat, ha pedig több oldallal hátrébb kerülünk egy büntetés következtében, nem csak a kétes módon megszerzett pozíciónkat veszítjük el, de akár a kiinduló helyzetünket is.

Hogyan fejleszthetjük mi is weblapunk pozícióját?

Néhány dologgal azért weblaptulajdonosként is hozzájárulhatunk saját oldalunk Google-ra optimalizálásához. Első, és legfontosabb, mégis sokszor alábecsült szempont a relevancia, azaz, hogy az oldalt minőségi tartalommal töltsük fel, ami hasznos a látogatók számára, valamint nem árthatunk azzal sem, ha regisztráljuk oldalunkat a Google keresőjébe.

Ha úgy érzed, ezek mellett szakértő segítségére van szükséged, vedd fel velünk a kapcsolatot!